رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی گفت: به دلیل گران بودن اقلام توزیعی سازمان صمت ،علی رغم تماس های مکرر روزانه از سوی این سازمان، بنایی برای جذب و دریافت آنها نداریم.

 اقلام توزیعی سازمان صمت گران هستند /قصد دریافت آنها را نداریم

سیدمهدی طباطبایی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: در ماه های محرم و صفر  امسال به جز ۱۵ تن گوشت که در بین هیئات مذهبی استان توزیع شده، هیچ گونه کالای دیگری از سازمان صمت خراسان رضوی دریافت نکرده ایم.

وی تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سهمیه ای را برای هیئت های مذهبی استان آن هم پس از اتمام دهه اول محرم اختصاص داده است اما به دلیل اینکه قیمت این اقلام بسیار بالا و گران است از دریافت آنها اجتناب کرده ایم به طوری که یک کیسه ۱۰ کیلویی برنج هندی را که در ماه مبارک رمضان به قیمت ۷۲هزار تومان به ما تحویل می دادند در حال حاضر در اداره غله و در محل سیلو به قیمت ۱۴۵ هزار تومان به ما تحویل می دهند که با احتساب هزینه باربری هزینه هر کیسه ۱۰ کیلویی برنج هندی به ۱۵۰ هزار تومان افزایش پیدا می کند که در توان هیئت های مذهبی استان نیست.

طباطبایی با اشاره به اینکه قیمت همین برنج در بازار در حال حاضر ۱۶۰ هزار تومان است، ادامه داد: علی رغم اینکه تمایلی برای جذب و دریافت این اقلام نداریم اما  سازمان صمت هر روز برای جذب این سهمیه با ما تماس می گیرد، از طرفی عنوان مطالبی نظیر توزیع اقلام مختلف از سوی این سازمان برای هیئت های مذهبی صحت ندارد و تکذیب می شود.

وی افزود: از طرفی مشخص نیست که چرا پخت و پز برای رستوران ها مجاز است اما برای هیئت های مذهبی مصوبه ای مبنی بر ممنوعیت هر گونه پخت و پز اعلام شده است  و یک نوع سیاست یک بام و دو هوا را در پیش گرفته اند.

طباطبایی با اشاره به اینکه مراسم اربعین طبق پروتکل ها و دستورالعمل های ابلاغی از سوی ستاد کرونا توسط ۶هزار هیئت مذهبی در سطح استان برگزار خواهد شد، بیان داشت: شورای هیئت های مذهبی استان اجازه فعالیت و دایر کردن ایستگاه صلواتی در سطح استان را صادر نکرده است و اگر افرادی در شهر مقدس مشهد و سایر شهرهای خراسان رضوی اقدام به برگزاری این برنامه کرده اند بدون مجوز و غیرقانونی بوده است و باید نیروی انتظامی و دستگاه قضایی به آنها رسیدگی کند.  

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.