محمود واعظی با اشاره به افزایش مجدد امار کشته‌های ناشی از کرونا و ابراز نگرانی وزرای بهداسشت و کشور از این موضوع گفت: احتمال دارد برخی محدودیت‌ها به صورت مقطعی باز گردند

نگرانی وزرای کشور و بهداشت از افزایش مرگ و میر کرونا/ پالس مثبت کره برای پرداخت بدهی‌هایش

قدس آنلاین: رئیس دفتر روحانی در حاشیه جلسه هیات دولت در باره احتمال اعمال محدودیت‌های جدید برای مقابله با کرونا در پی آغاز موج شوم این همه‌گیری ، گفت: با توجه به تجربه‌ای که در دو موج اول و دوم کرونا داشتیم، کمیته های زیرمجموعه ستاد مقابله با کرونا این مهارت و آمادگی را پیدا کرده‌اند که سریع عکس‌العمل نشان دهند ولی در برخی فعالیت‌ها به دقت بیشتری در رعایت دستورالعمل‌ها نیاز دارد و برای برخی فعالیت‌ها در شرایط سخت باید تصمیماتی بگیریم که در گذشته هم همین کار را کردیم.

وی با اشاره به اوج گیری سه یا چهار هفته قبل سفرهای مردم و  و تعداد مبتلایان و بستری ها و فوتی ها زیاد شده است و باید از اول فکر یک ماه دیگر را کنیم. افزایش تعداد مبتلایان به دلیل اقدامات یک ماه قبل است. در ستاد ملی مبارزه با کرونا وزیر بهداشت و وزیر کشور گزارش دادند و نگران بودند که مبتلایان زیاد شده اند. بنا بر رصد شرایط داریم و اگر لازم باشد برای موارد خاص به صورت مقطعی تصمیم بگیریم چون سلامت مردم برای ما از همه چیز دیگری مهم تر است.

وی افزود: فردا جلسه روسای کمیته‌های ستاد مرکزی کرونا و روز شنبه جلسه ستاد کرونا برگزار شده و برای اعمال محدودیت‌ها تصمیم گیری می‌شود.

واعظی همچنین خیر داد که پروژه هایی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری و وزارت ورزش افتتاح می‌شود.

وی همچین درباره آخرین وضعیت مطالبات مالی ایران از کره جنوبی، اظهار داشت: با مقامات کره‌ای مذاکره کردیم و حتی کار به مقداری تهدید ‌هم انجامید و مقدمات یک سری فعالیت های حقوقی را آغاز کردیم.

وی افزود: اخیرا شاهد علامت‌های مثبتی از سوی کره جنوبی هستیم منتظریم تا به آنچه گفته‌اند عمل کنند، تا تصمیماتی که گرفته‌ایم را اجرا کنیم.

واعظی درباره اهمیت سند راهبردی ایران و چین گفت: سند ۲۵ ساله روابط ایران و چین بسیار مهم است،  روابط ایران و چین در بخش های مختلف سیاسی و اقتصادی گسترش پیدا کرده و تعمیق شده است؛ این سند منجر می‌شود تا بتوانیم به طور هدفمند برای فعالیت دستگاه‌های مختلف کشور در زمینه های مختلف برنامه‌ریزی کنیم.

رییس دفتر رییس جمهوری افزود: سند ۲۵ ساله هم بر روی روابط ایران و چین و هم در ارتباط مسائل منطقه تاثیر گذار است در دولت و همچنین محافل دیگر در این زمینه گفت و گو بحث کردیم و امیدواریم این سند در دولت دوازدهم نهایی به امضا برسد.  

واعظی گفت: وزیر امور خارجهدر آینده‌ای نزدیک به چین سفر می‌کند و در این سفر به طور حضوری درباره برخی از موضوعات مذاکره می‌کنند.  این سفر فرصت مغتنمی است و تیم اقتصادی هم همراه وی هستند که امیدواریم این موضوعات نهایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.