۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
کد خبر: 721294

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۳۰هزارواحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۶۱۱هزار واحد قرار گرفت.

 رشد ۳۰ هزار واحدی شاخص بورس

قدس آنلاین؛ در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۱۴میلیارد و ۴۴۷میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۴هزار و ۴۷۴میلیارد تومان در بیش از یک‌میلیون و ۴۹۲هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۳۰هزار و ۲۷۴واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۶۱۱هزار و ۴۵۴واحد قرار گرفت.
بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین شد و در مقابل شرکت‌های پالایش نفت تهران، پالایش نفت اصفهان و بانک پارسیان با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.
شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۷۹۳۹واحد، کل (هم‌وزن) ۵۵۱واحد، قیمت (هم‌وزن) ۳۶۱واحد، آزاد شناور ۳۲۱۰۲واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم به ترتیب ۲۳۶۵۶ و ۵۵۰۴۳ واحد رشد کردند.
بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۴۵۶میلیون ورقه به‌ارزش ۳هزار و ۹۹میلیارد تومان در ۶۳۵هزار و ۱۰۹نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۳۲۲واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۸هزار و ۳۵واحد قرار گرفت.
در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی مارون و سرمایه‌گذاری صبا تامین شد و در مقابل شرکت‌های ذوب آهن اصفهان، بیمه کوثر و اعتباری ملل بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.