دانشگاه فردوسی مشهد در نمایشگاه استانی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت، گوشه‌ای از رشادت‌های جوانان دانشجوی خود در زمان جنگ تحمیلی را به نمایش گذاشته است.

دانشگاه فردوسی مشهد در نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس حضور پررنگ دارد

به گزارش قدس آنلاین، مدیر فرهنگی و فعالیت‌های داوطلبانه دانشگاه فردوسی مشهد گفت: با آغاز جنگ تحمیلی، جوانان این کشور با احساس وظیفه به سوی جبهه های نبر حق علیه باطل روانه شدند و دانشجویان نیز در این حضور نقش موثر از خود به جا گذاشتند.

دکتر مهدی کرمانی افزود: بر همین اساس و در راستای تأکید بر نقش دانشگاهیان در آن دوران، این دانشگاه در نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت استان خراسان رضوی حضور پیدا کرد

وی ادامه داد: در راستای یادآوری آن دوران به بازدید کنندگان این نمایشگاه، سعی شد برخی تصاویر و عکس های استادان و دانشجویان این دانشگاه در زمان دفاع مقدس و حضور آنان در جبهه های نبرد استفاده شود که مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفت.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به رعایت دستورالعمل های بهداشتی در برپایی این نمایشگاه گفت: یکی دیگر از برنامه‌های این دانشگاه در نمایشگاه هفته دفا مقدس، برپایی جلسات گفت و گو محور با موضوع دفاع مقدس و مقاومت است که تاکنون نشست هایی با حضور برخی راویان این عرصه برگزار شده و از طریق شبکه های اجتماعی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است

وی افزود: رونمایی از یک محصول دانش بنیان در روزهای آتی، یکی دیگر از برنامه های این دانشگاه در نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت است.

دکتر کرمانی ادامه داد: این دانشگاه تاکنون ۱۵۳ دانشجوی شهید در دوران های مختلف همچون شکل گیری انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، جبهه مقاومت، ترورهای ناجوانمردانه و حادثه منا، تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.  

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.