معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: طی سه‌ماهه اول سال جاری از تعطیلی ۶۰ واحد تولیدی در این استان جلوگیری شد که بر اساس میانگین طی ۶ ماهه اول سال می‌توان این رقم را بالغ‌بر ۱۲۰ واحد تخمین زد.

جلوگیری از تعطیلی ۶۰ واحد تولیدی در خراسان رضوی در ۳ ماه اول سال جاری

به گزارش قدس آنلاین، سید امیر مرتضوی اظهار کرد: امروز دستگاه قضا و قضات فعال در آن مکلف به حل مشکل صنایع و تولیدکنندگان در محل واحدهای تولیدی و صنعتی هستند، ادارات و سازمان‌ها نیز باید این رویه را داشته باشند و در محل این واحدها مشکلات را رفع کنند، این تکلیف بر مدیران است.

معاون دادگستری خراسان رضوی بابیان اینکه در حوزه صنعت اگر یک واحد تولیدی بنا به دلایلی از نفس افتاده باید دوباره به حرکت درآورده شود، تصریح کرد: طی سه‌ماهه اول سال جاری از تعطیلی ۶۰ واحد تولیدی در این استان جلوگیری شد که براساس میانگین طی ۶ ماهه اول سال می‌توان این رقم را بالغ‌بر ۱۲۰ واحد تخمین زد.

وی اجرای مصوبات ستاد تسهیل را براساس قانون لازم‌الاجرا دانست و خاطرنشان کرد: مصوبات این ستاد توسط دادستان عمومی و انقلاب شهرستان‌های خراسان رضوی باید برای اجرایی شدن پیگیری شود و اگر مشکلی حل نشد دستگاه مربوط باید پاسخگو باشد.

مرتضوی با تأکید بر اینکه کارفرمایان در خط مقدم جبهه اقتصادی و کمک‌کننده به آبادانی کشور قرار دارند، تصریح کرد: امروز باید سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلفی همچون بانک‌ها، تأمین اجتماعی و غیره  موانع تولید را برای صنایع برطرف کنند و مدیر شرایط بحران باید جسور باشد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که شرایط امروز خاص بوده و همه باید کمک کردن به حوزه تولید را یک وظیفه شرعی بدانند، گفت: این مسئله قابل‌قبول نیست که وقت کارآفرین و فعال اقتصادی توسط برخی از سازمان‌ها و ادارات با پشت‌میزنشینی گرفته شود، بلکه دغدغه کارآفرین تنها باید تولید باشد.

وی بابیان اینکه یکی از اهداف دستگاه قضا در بازدید و سرکشی از واحدهای تولیدی شهرستان‌های خراسان رضوی آسیب‌شناسی و علت شناسی مشکلات واحدها است، گفت: پس از بررسی مشکلات راهکارهایی به‌منظور توسعه و پیشرفت ارائه می‌شود تا جوانان بیشتری جذب به کار شوند.

مرتضوی پیشگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: آساک دوچرخ با تولید ۳۲ نوع دوچرخه و جذب ۸۰ کارگر یکی از واحدهای موفقی بوده که نیاز به حمایت دارد تا زمینه کارگران بیشتر در آن فراهم شود منتهی موانعی در سر راه وجود دارد که باید مرتفع شود.

معاون دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: برخی از این موانع حقوقی بوده که نیاز به کمک دستگاه قضایی دارد و بعضی هم اداری است که باید دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مجلس کمک کنند تا مشکل این واحد تولیدی مرتفع شود.

وی با اشاره به جلسه برگزارشده با واحدهای تولیدی و لزوم برطرف کردن بسیاری از این مشکلات توسط سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف در قوچان، گفت: پرونده‌های مربوط به سازمان‌ها اگر در شهرستان حل نشد در سطح استان پیگیری می‌شود و برخی رویه‌ها، رفتارها و مشکلات موجود نیز باید در سطح کلان کشوری دیده شود.

مرتضوی بیان کرد: تغییر مدیر می‌تواند یک چرخه اقتصادی را به حرکت درآورد و امروز نگاه دادگستری خراسان رضوی نیز به سمت صنعت و حوزه اقتصاد رفته، بنابراین، باید فکر و اندیشه جهادی در اقتصاد داشت.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.