نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: وجود مقدس امام حسین دختر سه ساله‌شان را همراه کردند چرا که با همان سن کم او مامور انقلاب عاشورا بود.

روایت آیت‌الله علم‌الهدی از سرگذشت حضرت رقیه (ع) در کربلا / دختر ۳ ساله‌ای که مامور انقلاب عاشورا بود

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله علم الهدی شامگاه گذشته در شب شهادت حضرت رقیه در هیئت انصار الحجه اظهار داشت:  شهادت نازدانه امام حسین علیه السلام ما یک معرفت‌شناسی کامل نسبت به سیدالشهدا علیه السلام پیدا می‌کنیم و ما دو مسئله داریم که در مظالم قیام سید الشهدا مطرح می‌شود.

وی افزود: یک وَلَیَنصُرَنَّ الله من ینصره «خداوند یاری می‌کند هر کس او را یاری کند»؛ اگر بنا بود که خداوند هر کسی که او را یاری می‌کند، یاری دهد پس باید در قیام سیدالشهدا، خدا آنان را پیروز می‌کرد و خاندان اهل بیت علیهم السلام به اسارت نمی‌رفتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: دوم  ائمه ولایت مطلقه الهی هستند که در جریان قیام کربلا دو معصوم وجود داشتند، هم در روز عاشورا و هم در اسارات، با اینکه می‌توانستند از ولایت مطلقه الهی خود برای نجات کودکان و زنان خود استفاده کنند این کار را نکردند. اگر اینطور بود، هر کسی که مخالف با اهل بیت بود تصور می‌کرد امام اسطوره است و اگر آن او را مورد آزار قرار دهد دچار یک بلای غیبی می‌شود که وجود مقدس سید الشهدا علیه السلام با قیام عاشورا این شبهه را از بین بردند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وَلَیَنصُرَنَّ الله من ینصره در این امر بود که خداوند امام حسین را باعث یک بیداری همگانی در تمام جهان کرد که باید این امر به صورت یک انقلاب نهادینه می‌شد تا همه دوران‌ها با الگوپذیری از قیام عاشورا مقابل ظلم بایستند و پیروز شوند و همولایت مطلقه الهی ائمه برای خودشان نیست، بلکه برای گسترش دین خداست. چرا که اگر قرار بود اهل بیت از ولایت مطلقه الهی در تمام زندگی برای خودشان استفاده کنند یک امتیاز ناعادلانه‌ای می‌شد. ائمه اطهار علیهم السلام تسلیم قضای الهی هستند که وجود این نازدانه ۳ ساله شاهد این مطلب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: شما عزیزان از حضرت رقیه سلام الله علیها فقط قصه خرابی شام را شنیدید در صورتی که وجودش در قیام کربلا یک معجزه بود. مادر حضرت رقیه سلام الله علیها در یک سالگی فرزندش از دنیا رفت و وجود مقدس حضرت رقیه به شدت به سیدالشهدا علیه السلام وابسته شد که اسمش را فاطمه صغیره گذاشتند.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: به خاطر مورد توجه بودن ایشان برای یک بانویی که نامش رقیه بود، به او لقب رقیه دادند. وجود مقدس امام حسین دختر سه ساله‌شان را همراه کردند چرا که با همان سن کم او مامور انقلاب عاشورا بود. شما عزیزان باید در تلاش باشید که همراه با عشق و احساسی که دارید معرفت خودتان را نسبت به اهل بیت علیهم السلام بالا ببرید. در جایی که مصیبت کربلا مطرح می‌شود وقتی این دختر وارد گودی قتلگاه می‌شود بدن خورد شده و بی سر پدر را بر دست عمه جان زینب دید و از حال نرفت، با گریه گفت بابا کی رگ‌های گردن تو را بریده است.

وی در ادامه تصریح کرد: هرکسی که آن‌جا بود و صوت این بچه را شنید، شروع به گریه کردن کرد و وقتی حضرت زینب دیدند که بادیه‌نشینان می‌خواهند او را به زور بلند کنند خودشان را بر روی حضرت رقیه انداختند و تازیانه خوردند که حضرت رقیه به امام حسین علیه السلام گفتند: بابا ببین عمه را دارند می‌زنند.

امام جمعه مشهد در پایان بیان کرد: زمانی که خاندان اهل بیت علیهم السلام در اسارت بودند کاروان به آفتاب داغ صحرا برخورد کرد و همه به خیمه‌ها رفتند و اهل بیت امام حسین علیهم السلام را در آفتاب داغ صحرا گذاشتند تا وقتی هوا خنک شد دوباره حرکت کنند، صنان ملعون که نیزه سر بریده امام حسین علیه السلام را در دست داشت یک وقت دید که سر به طرف بیابان نگاه می‌کند و نمی‌تواند آن را تکان بدهد و وقتی آمدند به امام سجاد علیه السلام جریان را گفتند حضرت به عمه شان زینب فرمود: عمه جان بچه‌ها را سرشماری کن، که در آنجا متوجه شدند حضرت رقیه در بیابان تاریک جا مانده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه گفت:  این‌ها مصیبت‌های قبل از خرابه شام بود که این نازدانه تحمل کردند و قیام عاشورا را زنده نگه داشتند. خدایا به عزت اولیاء‌ات معرفت ما را نسبت به اهل بیت علیهم السلام بالا ببر و از مجلس روضه ما روح همه ی شهدا را و مخصوصا آیت الله شاهرودی را بهره مند بگردان.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.