دبیر انجمن داروسازان خراسان رضوی گفت: تقاضا برای خرید واکسن آنفلوآنزا از سوی مردم این استان بسیار زیاد است ولی هنوز خبری از توزیع واکسن نیست.

 تقاضا برای واکسن آنفلوآنزا زیاد است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمدرضا افخمی افزود: طبق برنامه ریزی‌ها قرار بود واکسن آنفلوآنزا اول مهر از سوی سازمان غذا و دارو تحویل داده شود که تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: این در حالی است که زمان مناسب تزریق واکسن آنفلوآنزا اوایل مهر ماه است.  

دبیر انجمن داروسازان خراسان رضوی گفت: واکسن های پیش‌بینی شده از سوی سازمان غذا و دارو قرار است در دو بخش به داروخانه ها و همچنین معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی تحویل داده شود.
وی افزود: قرار بر این بوده که واکسن های آنفلوآنزا برای گروههای پرخطر شامل زنان باردار، سالمندان بالای ۶۵ سال، کودکان زیر ۶ سال و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای در دو بخش دولتی و خصوصی توزیع شود که از صحت و سقم آن اطلاعی در دسترس نیست.
افخمی ادامه داد: در بخش دولتی واکسن ها به صورت رایگان در اختیار گروه‌های پرخطر ازجمله شاغلان در مراکز درمانی قرار می‌گیرد و در بخش خصوصی نیز به داروخانه ها تحویل داده می‌شود.
تماس خبرنگار ما با مسوولان ذیربط در دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیرامون توزیع واکسن آنفلوآنزا نیز حکایت از عدم تحویل آن دارد.
۸۵۰ داروخانه در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی فعالیت دارند.
۸۰ درصد جمعیت خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه جمعیت این استان در ۱۷ شهرستان زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام و نیشابور هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.