پرسپولیس در آخرین بازی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باید امشب از ساعت ۲۱:۳۰ به مصاف الشارجه امارات برود. نماینده کشورمان با شکست مقابل الدحیل که البته با اتفاقات عجیبی رقم خورد، کار صعودش را سخت کرد و تنها با پیروزی برابر تیم قدرتمند اماراتی می تواند به این مهم دست یابد که بدون شک کار سحتی را پیش رو خواهد داشت.

پرسپولیس لب پرتگاه الشارجه

قدس آنلاین: پرسپولیس در آخرین بازی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باید امشب از ساعت ۲۱:۳۰ به مصاف الشارجه امارات برود. نماینده کشورمان با شکست مقابل الدحیل که البته با اتفاقات عجیبی رقم خورد، کار صعودش را سخت کرد و تنها با پیروزی برابر تیم قدرتمند اماراتی می تواند به این مهم دست یابد که بدون شک کار سحتی را پیش رو خواهد داشت. الشارجه تا قبل از آغاز دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا کمترین شانس را برای صعود از گروه خود داشت اما نتایج خیره کننده این تیم در دو بازی اخیر سبب شده است تا شانس بالایی برای صعود داشته باشد. تیم اماراتی در دو بازی اخیر خود برابر الدحیل و التعاون موفق به زدن ۱۰ گل شده است. این تیم توانست چهار گل به الدحیل پرستاره بزند و التعاون را هم ۶ تایی کند.

*معادلات پیچیده صعود در گروه  C

برد الشارجه مقابل التعاون باعث شد تا معادلات صعود در این گروه پیچیده تر از گذشته شده و هر چهار تیم الدحیل قطر، الشارجه امارات، التعاون عربستان و پرسپولیس شانس صعود به مرحله بعدی را داشته باشند.

وضعیت امتیاز ها  در گروه C  به گونه ای است که هر چهار تیم شانس صعود از این گروه را دارند. در جدول رده‌بندی گروه C، الدحیل با ۹ امتیاز صدرنشین است، شارجه و پرسپولیس با ۷ امتیاز دوم و سوم هستند و التعاون با ۶ امتیاز در رده چهارم است.

البته صعود التعاون دور از دسترس به نظر می‌رسد، به ویژه اینکه آن‌ها باید در هفته پایانی مقابل الدحیل قطر قرار گیرند. اما اگر بتوانند مقابل نماینده قطر را شکست دهند ۹ امتیازی می‌شوند و می توانند یکی از تیم‌های صعود کننده لقب گیرند. پرسپولیس نیز که ۷ امتیازی است باید با الشارجه که همچون نماینده کشورمان ۷ امتیاز دارد بازی کند.

شاگردان گل محمدی در صورت پیروزی مقابل الشارجه به‌طور قطع صعود خواهند کرد. شرایط امتیازی دو تیم پرسپولیس و الشارجه امارات یکسان است. اگر فرض بر این باشد التعاون عربستان موفق به شکست الدحیل قطر نشود، الدحیل صعود خواهد کرد و دومین تیم صعودکننده گروه C از میان پرسپولیس و الشارجه خواهد بود.

طبق قوانین مسابقات، در صورت برابر بودن امتیاز ۲ تیم، بازی رو در رو تکلیف تیم صعود کننده را مشخص می کند اما در صورتی که بازی‌های رو در رو مساوی باشد، تفاضل گل تعیین کننده است. با توجه به قوانین قبلی AFC مبنی بر قانون گل زده در خانه حریف، این تصور وجود دارد که پرسپولیس در صورت تساوی بدون گل یا یک بر یک، به دلیل تساوی دو بر دو در امارات، بالاتر از الشارجه راهی مرحله بعد می شود اما این قانون تغییر کرده است. با توجه به متمرکز برگزار شدن بازی ها در غرب آسیا، AfC قانون گل زده در خانه حریف را حذف کرده و تفاضل گل تعیین کننده است. بنابریان پرسپولیس فقط باید فکر پیروزی مقابل الشارجه باشد تا بتواند به مرحله بعد صعود کند.

*کار سخت دفاع پرسپولیس مقابل الشارجه

خط دفاعی پرسپولیس کار سختی برابر تیم الشارجه امارات دارد که بهترین عملکرد را در بین تمام تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا داشته است. این تیم موفق شده است که در پنج بازی خود ۱۳ گل به ثمر برساند. سوارز مهاجم خطرناک الشارجه سریع‌ترین هت تریک را به نام خود به ثبت رساند و موفق شد که تنها در ۱۲ دقیقسه ۳ گل برابر التعاون به ثمر برساند. نکته جالب اینکه هر سه تیم الدحیل، پرسپولیس و التعاون ۱۴ گل در فصل جاری لیگ قهرمانان به ثمر رسانده‌اند، این درحالی است که الشارجه خود به تنهایی ۱۳ گل زده و این نشان می دهد که چه خط حمله خطرناکی دارد. خط حمله زهر دار التعاون باعث شده است تا پرسپولیس کار بسیار سختی برابر این تیم داشته باشد.   عبدالعزیر العنبر سرمربی الشارجه قبل از این بازی گفت: آماده شدن برای بازی برابر پرسپولیس سخت است چرا که باید بازیکنان را از غرور پیروزی ۶ بر صفر برابر التعاون خارج کرد و آن‌ها را آماده این دیدار کرد. بازی التعاون تنها ۳ امتیاز داشت و تمام شد و اکنون باید خود را آماده دیدار سخت برابر پرسپولیس کرد.

*گل‌محمدی: تمرکز نداشته باشیم به مشکل می‌خوریم

یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از دیدار مقابل الشارجه امارات در آخرین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: بازی سخت و حساسی داریم و این یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل ما خواهد بود. این بازی می‌تواند به ما کمک کند تا بتوانیم در جام بمانیم. به خاطر همین موضوع با تمام توان و نیرو بازی می‌کنیم. وی افزود: بدون شک یک بازی با تمرکز بالا انجام خواهیم داد. حریف بازیکنان خوبی در خط حمله دارد و خیلی خوب از موقعیت‌های خود استفاده می‌کند. اگر جلو این تیم تمرکز نداشته باشیم به مشکل می‌خوریم.

* ستاره پرسپولیس نرسید ستاره الشارجه رسید

سعید آقایی، مدافع چپ تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل مصدومیت قادر به همراهی این تیم در جدال با الشارجه امارات نیز نخواهد بوداز سوی دیگر ویلیتون، مهاجم برزیلی الشارجه که در بازی با التعاون به دلیل مصدومیت از زمین بازی خارج شده بود، مشکلی برای همراهی تیمش برابر پرسپولیس نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.