سرپرست معاونت معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: امسال قیمت ماشین‌آلات، لوازم یدکی و حتی کرایه استفاده از آنها برای معدن کاران به شدت افزایش یافته و به یک مشکل مهم در این بخش تبدیل شده است.

افزایش قیمت ماشین‌آلات مشکل عمده معدن کاران خراسان رضوی است

به گزارش قدس آنلاین، محمد توکلی افزود: افزایش قیمت ارز در نتیجه تحریم‌های ظالمانه باعث گران شدن ماشین آلات بخش معدن شد و حتی هزینه‌های نگهداری از ماشین آلات بخش معدن نیز افزایش قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته است.

وی اضافه کرد: در مقابل قیمت مواد معدنی چندان افزایش نیافت تا هزینه معدن کاران در تامین ماشین‌آلات را جبران کند.

سرپرست معاونت معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در همین راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش بینی کرد که یک سری تسهیلات برای واردات ماشین آلات دست دوم با عمر کمتر از ۱۰ سال ساخت به معدن کاران اختصاص دهد.

توکلی افزود: واردات ماشین آلات دست دوم کمک زیادی به معدن کاران در تامین ابزار مورد نظر برای استخراج و حمل و نقل مواد معدنی خواهد کرد لذا سازمان صنعت خراسان رضوی بخشی از معادن مهم خود را برای صدور مجوز واردات ماشین آلات به وزارتخانه معرفی کرد.

وی ادامه داد: اولویت استان خراسان رضوی برای معرفی معادن به منظور دریافت اجازه واردات ماشین آلات دست دوم با معادن کائولن، سیلیس و سنگ و برخی دیگر بود که تولید و اشتغالزایی بالایی داشته باشند.

سرپرست معاونت معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هنوز این وزارتخانه مجوز واردات ماشین آلات یاد شده را صادر نکرده است لذا درخواست ما تسریع در این موضوع برای رفع مشکل معدن کاران است تا خیلی از مشکلات آنها حل شود.

توکلی افزود: در پنج ماهه نخست امسال ۱۵ پروانه بهره برداری از معدن با سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد ریال در استان صادر شده است.

۴۶ نوع ماده معدنی در خراسان رضوی وجود دارد که عمده آنها مواد شناخته شده در کشور را شامل می‌شوند.  مواد فلزی شامل سنگ آهن، منگنز، طلا، کرومیت،  مس و مواد غیرفلزی شامل خاک صنعتی، سیلیس، کائولن، زغال سنگ، مصالح ساختمانی و سنگ‌های تزیینی عمده معادن استان خراسان رضوی را تشکیل می‌دهند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.