معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تلاش و پیگیری از سوی استان و توجه دولت به خراسان رضوی در تامین نهاده‌های دامی زیاد است و همین امر موجب تامین نهاده در این استان بیش از میانگین کشوری شده است.

تامین نهاده دامی در خراسان رضوی بیش از میانگین کشوری است

به گزارش قدس آنلاین، مجید جعفری افزود: طی نیمه نخست امسال ۱۰۹ هزار و ۳۴۰ تن سویا، ۲۰۱ هزار و ۷۰۹ تن ذرت و ۹۶ هزار و ۳۴۵ تن جو در اختیار دامداران و طیورداران این استان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه به صورت میانگین ۴۸ درصد نیاز استان به نهاده‌های دامی از طریق سامانه بازارگاه جهاد کشاورزی تامین شده است ادامه داد: ۶۹ درصد نیاز سویا، ۵۱ درصد نیاز ذرت و ۲۴ درصد نیاز جو از این طریق تامین شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این در حالی است که میانگین کشوری تامین سویا ۶۰ درصد، ذرت کمتر از ۵۰ درصد و جو ۲۰ درصد است.

جعفری افزود: تولیدکنندگان خراسان رضوی نیز همراهی و همکاری خوبی در این زمینه دارند.

حدود ۱۰ درصد جمعیت دامی کشور به ظرفیت ۱۵ میلیون راس در خراسان رضوی وجود دارد. سالانه ۷۶ هزار تن گوشت قرمز، ۱۵۳ هزار تن گوشت سفید و ۱۴۰ هزار تن تخم‌مرغ در خراسان رضوی تولید می‌شود.  

این استان ۷.۵ میلیون راس دام سبک شامل گوسفند و بز و افزون بر ۳۲۰ هزار راس دام سنگین مولد و غیرمولد در اختیار دارد و سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول در حوزه دام و طیور تولید می‌کند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.