مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی از ارائه آموزش‌های مهارتی در ۱۲ ندامتگاه استان به زندانیان خبر داد.

آموزش‌های مهارتی در ۱۲ ندامتگاه خراسان‌رضوی ارائه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، افشین رحیمی گلخندان اظهار داشت: اولویت برنامه‌ریزی‌های اداره کل فنی و حرفه‌ای همزمان با سال جهش تولید، تحقق مقوله «جهش مهارت» است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی عنوان کرد: «مهارت» کلیدواژه مهم ‌و اصلی در جامعه امروز ما است و عدم موفقیت یا بیکاری بسیاری از افراد و به ویژه جوانان آماده به کار به دلیل مسلط نبودن و نداشتن مهارت است.

وی ادامه داد: کسب وکارهایی موفق هستند که به افراد ماهر سپرده شوند، اما ریل‌گذاری‌های انجام ‌شده در سیستم آموزشی ما برمبنای تربیت افراد ماهر و متخصص نیست و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به نوعی جبران کننده این کمبود در آموزش افراد است.

رحیمی نوخندان با اشاره به اهمیت توجه مهارت‌آموزی به زندانیان اظهار کرد: در ۱۲ ندامتگاه استان مهارت‌هایی به این افراد آموزش داده شده و این امر سبب آن خواهد شد که افراد بعد از آزادی به دنبال شغل و مهارت خود بروند، همچنین در ۱۱ کمپ ماده ۱۵ و ۱۶ نیز مراکز مهارت آموزی راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اهمیت مراکز تخصصی، از افتتاح و راه‌اندازی ۸ مرکز تخصصی در سال جاری خبر داد و افزود: اولین مرکز نوآوری طلا و جواهر ایران، اولین مرکز تخصصی زعفران کشور و همچنین‌ اولین مرکز تخصصی سیستم‌های حفاظتی کشور با همکاری فنی و حرفه‌ای استان و چند مجموعه دیگر طی چند ماه آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به پتانسیل معادن شهرستان خواف، مرکز تخصصی معدن در این شهرستان با هدف اشتغال افراد بومی در ۱۴ شرکت معدنی این شهرستان راه اندازی شده، هم اکنون ۶٣ پایگاه و آموزشگاه در سطح شهرهای مشهد، سبزوار، تربت حیدریه و نیشابور و همچنین٢٣ پایگاه دولتی در حاشیه شهر مشهد فعال هستند.

رحیمی افزود: در سال گذشته به همت این پایگاه‌ها بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ نفر در مناطق حاشیه‌ای ۴ شهرستان آموزش دیده‌اند و در ۵ ماهه اول سال جاری نیز ٢ هزار و ٢۴� نفر آموزش های مهارتی را فرا گرفته‌اند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.