نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی؛ گفت: شناخت وظیفه و عمل به آن موجب رشد و تعالی جامعه می شود.

شناخت وظیفه و عمل به آن موجب رشد و تعالی جامعه می شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان فر در ویژه برنامه عزاداری دهه اول ماه صفر و گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در صحن جامع رضوی حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: مهمترین وجه تمایز انسان در برابر دیگر موجودات داشتن روحیه مسئولیت پذیری است.

وی تصریح کرد: خداوند باریتعالی در این دنیا نعمت های بسیاری به ما انسان ها ارزانی داشته است و ما در برابر همه این نعمت های الهی مسئولیت هایی بر عهده داریم که باید در حد توان در انجام آن کوشا باشیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: یک سری از مسئولیت های انسان مسئولیت های فردی است و شامل وظایفی می شود که انسان در قبال خود دارد. ما در برابر داده هایی که خداوند برای زندگی کردن در این دنیا در اختیار ما گذاشته از جمله نعمت سلامتی مسئول هستیم.

پژمان فر افزود: علاوه بر مسئولیت های فردی، انسان یک سری مسئولیت های اجتماعی هم بر عهده دارد؛ از جمله اینکه حقوق دیگران را رعایت کند و وظایفی که در زندگی اجتماعی به او محول شده را به درستی انجام دهد.

وی اظهار کرد: مسئولیت های الهی نیز یکی دیگر از مسئولیت های انسان در این جهان است. ما در برابر خداوند که نعمت های فراوانی در اختیار ما گذاشته نیز وظایفی بر عهده داریم که باید آن را انجام دهیم. عمل به این وظایف با عبادت او و عمل به دستورات دینی محقق می شود.  

خطیب حرم مطهر رضوی بیان کرد: عبادت تنها به معنای نماز خواندن و روزه گرفتن نیست، هرچند انجام این امور عبادی هم جنبه ای از عبادت محسوب می شود ولی انجام مسئولیت های فردی و اجتماعی هم اگر به قصد تقرب به خدا انجام شود عبادت محسوب می شود.

پژمان فر عنوان کرد: هر کس در هر موقعیت و جایگاهی از اجتماع قرار دارد، باید مسئولیت کاری که بر عهده او گذاشته شده است را بپذیرد. به عنوان مثال یک کارمند اگر وظایف خود را به درستی انجام دهد انجام کار برای او نوعی عبادت محسوب می شود.

وی با بیان اینکه انسان در برابر وظایفی که بر عهده او گذاشته شده مسئول است، اظهار کرد: اگر افراد اجتماع به وظایف اجتماعی خود به درستی عمل کنند، جامعه در مسیر رشد و شکوفایی قرار خواهد گرفت.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.