رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: با افزایش دو برابری شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در مناطق زیرپوشش این دانشگاه از هفته گذشته تاکنون، شهرستان تربت‌حیدریه نیز در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت.

تربت‌حیدریه هم در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین، حسین ابراهیمی‌پور اظهار کرد:  بی‌توجهی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث شد شمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در مناطق زیرپوشش این دانشگاه از ۲۰ نفر در هفته گذشته به ۵۰ نفر در حال حاضر افزایش یابد که این امر نگرانی‌های بسیار به همراه داشته است.

وی کم توجهی نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را عامل اصلی اوج گیری دوباره ویروس کرونا عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به هشدارهای متعدد، باز هم شاهد بی‌توجهی بخشی ‌از اقشار جامعه نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه همزمانی موج سوم بیماری کووید ۱۹ و فصل شیوع آنفلوآنزا را یک هشدار جدی دانست و گفت: تمام توان و امکانات خود را برای مقابله با این بیماری به کار گرفته‌ایم و تاکنون در زمینه ارایه خدمات به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ با مشکل مواجه نبوده‌ایم اما با توجه به محدودیت امکانات بهداشتی و درمانی، در صورت افزایش تعداد بیماران با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

وی از اقشار مختلف مردم خواست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از سفرهای غیرضروری به کنترل این بیماری و بازگشت به شرایط عادی کمک کنند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت ساکن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در جنوب استان خراسان رضوی خدمت می‌کند. این دانشگاه ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در بیمارستان شهر مه‌ولات دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.