رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از اجرای طرح ملی مایه‌کوبی طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در روستاهای این استان خبر داد.

ایمن‌سازی رایگان ۲ میلیون قطعه طیور در نواحی روستایی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، دکتر شهرام شرقی اظهار کرد: در سال جاری و در راستای تحقق رویکرد جهش تولید، عملیات واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل و ایمن‌سازی طیور بومی استان علیه این بیماری  به‌منظور کنترل بیماری مذکور در سطح  طیور روستایی و طیور صنعتی در تابستان سال جاری  در سطح روستاهای استان  توسط اکیپ‌های بخش دولتی اجرا و تاکنون  ۲ میلیون قطعه طیور بومی استان علیه این بیماری به‌صورت رایگان در نواحی روستایی ایمن‌سازی شده‌اند.

 رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی افزود:  اجرای طرح مذکور باهمت همکاران بخش دولتی در فاز پاییزه نیز در دستور کار این اداره کل بوده و طبق پیش‌بینی‌ها  در فصل پاییز نیز اجرایی می‌گردد.

وی هدف از اجرای طرح ملی واکسیناسیون طیور روستایی را حرکت در مسیر رویکرد جهش تولید، جلوگیری از تلفات طیور خانگی و ممانعت از انتشار و انتقال این بیماری از طیور خانگی به طیور صنعتی دانست.

شرقی نیوکاسل را ازجمله بیماری‌های جمعیت طیور دانست که در صورت بروز و شیوع آن، مخاطرات بسیاری جمعیت طیور را در تمامی واحدهای صنعتی و روستایی تهدید می‌کند و لازم است ایمن‌سازی واحدهای پرورش طیور بومی مجاور با واحدهای صنعتی در اولویت قرار گیرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.