رییس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارشهای باران و برف همراه با افت دما و احتمال آبگرفتگی از فردا یکشنبه در استان خراسان رضوی آغاز می‌شود و تا صبح روز سه شنبه این هفته ادامه دارد.

بارشهای برف و باران خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، رییس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی  گفت: به دنبال نفوذ جریانات به نسبت سرد شمالی این بارشها بیشتر در نیمه شمالی استان رخ خواهد داد.
یحیی قاینی پور افزود: طی این مدت کاهش بین ۶ و هشت درجه ای دمای هوا، بارش پراکنده باران و برف به ویژه در ارتفاعات هزار مسجد و بینالود و در مناطق مستعد، وزش باد شدید لحظه‌ای پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: بیشترین بارش طی روز دوشنبه در مناطق شمالی، غربی و ارتفاعات مرکزی استان خراسان رضوی  رخ می‌دهد.
رییس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: این بارشها تا صبح روز سه شنبه هفته جاری ادامه دارد اما روند کاهش دما تا روز چهارشنبه این هفته پیش بینی شده است.
قاینی پور افزود: هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه ای در سطح زرد نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر، تشکیل مه و کاهش میدان دید افقی، لغزندگی و اختلال در سیستم حمل و نقل محورهای کوهستانی و آسیب به سازه های موقت به علت وزش باد هشدار داده است.
او ادامه داد: طی این مدت در نواحی کوهستانی و سردسیر  استان خراسان رضوی حداقل دمای شبانه به حدود صفر درجه سلسیوس خواهد رسید.
رییس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر این اساس خودداری از تردد و سفرهای غیر ضروری به ویژه در محورهای کوهستانی شمال استان، تنظیم دمای گلخانه ها، مرغداری ها، دامداری ها و مراکزی که تولیدات آنها نسبت به تغییرات دمایی آسیب پذیرند و همچنین تمهیدات لازم برای جمع آوری محصولات کشاورزی دپو شده مورد تاکید است.
قاینی پور افزود:قوچان با کمینه دمای هوای پنج درجه سلسیوس و سبزوار با بیشینه دمای هوای  ۳۳ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
وی اضافه کرد: بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان تایباد با سرعت ۴۷ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.