گیلان - معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از ثبت محوطه‌های باستانی استان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد و گفت: بیش از ۳ هزار اثر تاریخی در گیلان شناسایی شده است.

ثبت محوطه‌های باستانی گیلان در فهرست آثار ملی کشور؛ ۳۰۰۰ اثر تاریخی شناسایی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی گیلان ، ولی جهانی ، با بیان اینکه ۴۷۱ محوطه باستانی استان گیلان در فهرست آثار ملی کشور ثبت و بیش از ۳ هزار اثر تاریخی در استان نیز شناسایی شده است اظهار داشت: حدود ۷۰ درصد از آثار تاریخی شناسایی شده گیلان مربوط به اشیاء و ابنیه‌های باستانی به ویژه گورستان‌های تاریخی است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان در بحث شناسایی محوطه‌های باستانی در این استان نیز اطلاعاتی ارائه کرد و ابراز داشت: تاکنون بیش از هزار و ۵۰۰ محوطه باستانی در سطح گیلان شناسایی شده است و این استان از حیث ثبت آثار تاریخی در کشور در جایگاه چهارم قرار دارد.

جهانی شناسایی غارهای باستانی تارش توسط کارشناسان باستان‌شناس اداره املش که در مرداد امسال انجام شد را نیز مورد توجه قرار داد و در تشریح بیشتر این مطلب افزود: این غارها در مختصات جغرافیایی ۴۰ درجه ۷۹ دقیقه و ۵۳ ثانیه عرض شمالی و ۴۲ درجه و ۳۱ دقیقه و ۱۰۰ ثانیه عرض جغرافیایی نسبت به سطح دریا قرار گرفته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.