نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیش بینی کرده است که دونالد ترامپ در صورت شکست در انتخابات نوامبر، از قدرت کناره گیری خواهد کرد.

بایدن: ترامپ در صورت شکست در انتخابات نوامبر، از قدرت کناره گیری خواهد کرد

قدس آنلاین؛ جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا پیش بینی کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در صورت شکست در انتخابات نوامبر، از قدرت کناره گیری خواهد کرد.

پیش از این برخی نگرانی ها مطرح شده بود که ترامپ حتی در صورت شکست در انتخابات نیز قصد دارد قدرت را حفظ کند.

بایدن در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی، گفت: تلاش های ترامپ برای ایجاد شک و تردید در روند دموکراتیک با طرح مساله تقلب در انتخابات، به خصوص از طریق رای گیری پستی، یک اقدام عادی وی برای منحرف کردن افکار عمومی است.

بایدن افزود: تصور می کنم در انتخابات ۳ نوامبر باید به صدای همه مردم این کشور گوش کرد. همه صداها باید شنیده شود. ما انتخاباتی خواهیم داشت که مانند رای گیری های قبلی خواهد بود و او قدرت را ترک خواهد کرد.

اظهارات بایدن در حالی است که ترامپ حاضر نشده است نسبت به انتقال مسالمت آمیز و آرام قدرت در صورت شکست در انتخابات نوامبر، تعهد دهد.

کایلی مک اینانی سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه در واکنش به اظهارات ترامپ، گفت: دونالد ترامپ نتایج یک انتخابات آزاد و منصفانه را قبول خواهد کرد.

مک اینانی حاضر به پاسخ دادن مستقیم به این سئوال نشد که "آیا نتایج انتخابات تنها زمانی مشروع خواهد بود که ترامپ پیروز شود؟"

وی تنها گفت: رئیس جمهور عزم و اراده مردم آمریکا و یک انتخابات آزاد و منصفانه را قبول خواهد کرد.

کاخ سفید بارها با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نوامبر از طریق رای گیری پستی مخالفت کرده است.

ترامپ پیش از این در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره انتقال آرام مسالمت آمیز قدرت در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر، گفت: هیچ گونه پایبندی و تعهدی برای انتقال آرام قدرت وجود ندارد. باید ببینیم چه می شود، ما می خواهیم از شر آنها خلاص شویم و انتقال قدرت نخواهیم داشت... تداوم قدرت خواهد بود.

بایدن در ادامه همچنین ترامپ را به سکوت در برابر آلکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس متهم کرده است.

وی از ترامپ به خاطر آنچه که سرکوب اعتراضات دموکراتیک در بلاروس توصیف کرده، انتقاد نموده است.

از زمان اعلام پیروزی لوکاشنکو در انتخابات ریاست جمهوری بلاروس، بیش از ۱۲ هزار نفر بازداشت شده و صدها نفر هنوز در زندان هستند.

بایدن با انتشار بیانیه‌ای از معترضان بلاروسی حمایت کرد و خواستار احترام به آزادی بیان و برگزاری انتخابات مجدد شد.

وی همچنین از مقام های بلاروس خواسته است تا همه زندانیان سیاسی را آزاد کند.

وی افزود: ترامپ تاکنون حاضر به صحبت کردن علیه اقدامات لوکاشنکو نشده و هیچ حمایت شخصی از جنبش دموکراسی خواه مردم بلاروس انجام نداده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.