رییس پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار گفت: ۱۲ میلیارد ریال برای بازسازی و جداره‌سازی بافت قدیمی سبزوار با هدف احیای هویت و اصالت تاریخی این شهر هزینه شد.

۱۲ میلیارد ریال برای بازسازی بافت تاریخی سبزوار هزینه شد

به گزارش قدس آنلاین، رییس پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار  گفت: مسیر بازسازی بافت تاریخی سبزوار از میدان کارگر تا دروازه عراق این شهر به طول هزار و ۵۰۰ متر است که در مرحله نخست جداره سازی بیش از ۳۰۰ متر آن از محل اعتبارات اداره کل راه و شهرسازی و میراث فرهنگی اجرا شده است.
محسن برآبادی افزود: همزمان با تکمیل جداره سازی خیابان بیهق از میدان کارگر تا میدان ۲۲ بهمن سبزوار، طرح مطالعاتی ادامه این مسیر نیز اجرا شده است.
وی ادامه داد: جداره سازی محور تاریخی خیابان بیهق توجه به احیای هویت و اصالت تاریخی است که در اجرای این طرح خیابان‌ها، گذرگاه‌ها و اماکن واقع در بافت تاریخی سبزوار با آجر، کاشی و مصالح سنتی ترکیب می‌شود.
رییس پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار گفت: این شهر با معماری درون‌گرا و مصالح بومی خشتی و آجری در حاشیه کویر قرار دارد و بافت تاریخی آن با ۵۰ اثر تاریخی ثبتی و ۱۰۰ اثر شناسایی شده شامل مسجدجامع، بازار و محلات مسکونی ۱۸۰ هکتار وسعت دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.