یزد - رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: خانواده محور اصلی یک جامعه رو به تعالی است که باید برای تسهیل ازدواج و تحکیم بنیان خانواده از ظرفیت های مردمی و شبکه سازی اجتماعی بهره گرفت.

تسهیل ازدواج نیازمند  شبکه سازی اجتماعی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان ، غلامعلی دهشیری در نشست با تشکل مردمی کانون محبت خانواده، اظهار داشت: باید آسیب های حوزه خانواده را به صورت جدی مورد توجه قرار داد و برای مشکلات جامعه راه حل های ریشه ای و اثرگذار در نظر گرفت تنازل اخلاق را در جامعه شاهد هستیم و باورها و اعتقادات مردم تا حدودی با تهاجم فرهنگی دچار تزلزل گردیده و همین امر می تواند باعث رشد آسیب های اجتماعی و افزایش معضل طلاق شده باشد.

وی حضور فعال و اثرگذار حوزه های علمیه، دانشگاه ها و سایر مراکز علمی و پژوهشی را ضروری برشمرد و افزود: باید واقعیت ها و شرایط کنونی جامعه را درنظر گرفت و بر مبنای آن سند تحول و برنامه جامع و هدفمند تنظیم کرد.

دهشیری بر آموزش های قبل، حین و بعد از ازدواج وحین اختلاف زوجین تأکید کرد و ابراز داشت: آموزش های اثرگذار باید تاب آوری، مدیریت و مهارت حل مسئله را در زوجین ارتقاء بخشد تا هر زوج به محض رخ دادن یک اتفاق کوچک، راه دادگاه و محکمه را پیش نگیرند.

رئیس کل دادگستری استان یزد تقویت بنیه اقتصادی و ایجاد منابع مالی پایدار را خواستار شد و گفت: بیکاری، فقر و مشکلات مردم در مسائل معیتشی در تداوم و استحکام زندگی مشترک اثرگذار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.