بانوی تولیدکننده کالای طبی و صندلی تاشو در مشهد، با اشاره به اینکه در صورت حمایت، نیمی از نیاز ایران را تامین می‌کنیم، گفت: هفته گذشته بخشی از محصولات تولیدی را به عراق صادر کردیم و از آذربایجان و روسیه هم سفارش داریم.

همت بلند بانوی مشهدی؛ از کارآفرینی با صندلی تاشو تا صادرات به عراق و روسیه

به گزارش قدس آنلاین، پس از فوت همسرش زندگی بسیار سخت شد به خصوص از زمانی که پسر کوچکش تصادف کرد باید فکری به حال هزینه‌های زندگی می‌کرد.

با تصادف پسر کوچک خانواده و دیدن صندلی‌های چرخدار ایده‌ای به ذهنش رسید؛ ایده تولید کالای طبی.

باوجود اینکه کارآفرینی در ایران و به خصوص برای بانوان بسیار سخت است و سنگ جلوی پا بسیار؛ اما همت کرد و دست به کار شد. انتهای طبرسی شمالی، هوای جاده ابلق کارگاهی را ایجاد و برای تعداد زیادی مانند خود کارآفرینی کرد.

شهربانو اسماعیل زاده، کارآفرین مشهدی  بیان کرد: مشکلات بسیاری بعد از فوت همسرم باعث شد برای کسب درآمد طلاهای خود را ازدست بدهم تا لباس فروشی دایر کنم، همیشه نگران بودم سه پسر نوجوانم چگونه کار می‌کنند. با دیدن صندلی‌های چرخدار در بیمارستان بعد از تصادف پسر کوچکم، ایده تولید کالای طب در من به وجود آمد.

وی با تاکید براینکه سرمایه اولیه کارگاه تنها ۳۰ میلیون وام از کمیته امداد بود، ادامه داد: در زیر زمین خانه با پول دریافتی به تولید صندلی تاشو پرداختیم. یک سال تنفس موعد پرداخت وام بود در نتیجه پسرانم تمام کارهای دوخت و خم کاری آهن را انجام می‌دادند و من تولیدات آنها را می‌فروختم. 

این کارآفرین مشهدی ادامه داد: با وجود دختر کوچکم ابتدا با فروش در اتوبوس و مترو  کارم را شروع کردم سپس شب بازارها و جمعه بازار و گاهی  ماشین کرایه می‌کردم تا در کنار جاده‌های منتهی به شهر به فروش بپردازم.

این بانوی تولیدکننده افزود: بعد از یکسال کارگاهی را اجاره کردیم و با پسران در کنار صندلی تاشو کالایی طب مانند صندلی چرخدار و واکر نیز تولید کردیم و ومیز غذاخوری نیز از محصولات امروز کارگاه است، در حال حاضر ۳۱ کارگر مستقیم و ۱۰۰ نفر غیر مستقیم در کنار ما در حال کسب درآمد هستند که از بین آنها سه خانم از کمیته امداد در منزل کارهای دوخت را انجام می‌دهند.

اسماعیل‌زاده ادامه داد: آبکاری قطعات بیرون از کارگاه ما انجام می‌شود؛ اما تمامی کارهای مونتاژ، خم کاری و جوشکاری در کارگاه خودمان است. 

برای تولید کارگاهی حداقل ۱۰۰ میلیون تومان نیاز است

وی یادآور شد: زمانی که کار را آغاز کردیم به راحتی با دو میلیون، یک تن آهن خریداری می‌کردیم درحالی که یک تن آهن درحال حاضر ۲۶ میلیون تومان است، بنابراین وام‌های ۵۰ میلیون تومانی که دولت می‌دهد برای آغاز کار بسیار کم است برای تولید کارگاهی، حداقل ۱۰۰ میلیون سرمایه نیاز است. 

این کارآفرین مشهدی با بیان این جمله که جهش تولید با کمک مسؤولین و پشتکار تولید کننده محقق می‌شود، متذکر شد: زنان سرپرست خانوار و تولید کننده برای درخواست وام ضامن ندارند؛ اما پشتکار زیادی دارند به طور مثال من چنانچه حمایت و همکاری در این حوزه باشد می‌توانم علاوه بر خراسان رضوی، نیاز نیمی از ایران را تامین کنم تا با تولیدات خوب و بهینه، واردات کاهش یابد، هفته گذشته بخشی از محصولات تولیدی را به عراق صادر کردیم و از آذربایجان و روسیه هم سفارش داریم. 

کرونا کارگاه را نیمه تعطیل کرد

این تولید کننده کالای طب و صندلی تاشو در مشهد خاطرنشان کرد: کرونا مشکلات زیادی برای ما ایجاد کرده است و کارگاه را به حالت نیمه تعطیل درآورده است با این وجود ما با سود کم سرپا هستیم  تا تمامی خانواده های درگیر در کارگاه درآمدی داشته باشند. 

اسماعیل‌زاده اضافه کرد: کافی است مسئؤولین به تولیدکنندگان اعتماد کنند  تا تولید رونق یابد و اشتغال جوانان فراهم شود.

آرزوی دیدار رهبر را دارم

وی ضمن بیان اینکه یکی از آرزوهایش دیدار رهبر معظم انقلاب است، اظهارکرد : من در صفحات مجازی خود تلاش می‌کنم تا مخاطبانم را به سمت کارآفرینی، موفقیت و آرامش درونی دعوت کنم تا  رشد چشمگیری در کارآفرینی و مشاغل  ایجادشود. آروز  دارم روزی راببینم که  مردم کشورم از فقر نجات یابند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.