به مناسبت هفته دفاع مقدس از دو عنوان کتاب با محوریت شهادت و ایثار از سری تولیدات معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در حرم امام رضا(ع) رونمایی شد.

رونمایی از دو اثر جدید اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی

به گزارش قدس آنلاین، دو اثر  از سری محصولات اداره تولیدات فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با عناوین «رفیق خوشبخت ما» و «رد پای گل سرخ» در ویژه برنامه فرهنگی تبلیغی صحن جامع رضوی با حضور سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی؛ دستیار و مشاور رهبر انقلاب، حجت ‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی؛ نماینده ولی ‌فقیه در نیروی قدس سپاه، سردار احمد شفائی، جمعی از مسئولین آستان قدس رضوی و زائران و مجاوران بارگاه منور امام رضا(ع) رونمایی شد.
جواد هاشمی؛ مدیر فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی درباره انتشار کتاب «رفیق خوشبخت ما» در هفته دفاع مقدس گفت: با توجه به اینکه چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس امسال نخستین هفته دفاع مقدسی است که سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی حضور ندارد و شرایط منطقه ‌ای جهان اسلام و کشورهای پیرامونی در حال حاضر بسیار حساس و قابل توجه است. شرایط خاص کشور به دلیل بیماری کرونا و تقارن هفته دفاع مقدس با ماه صفر معاونت تبلیغات اسلامی را بر آن داشت تا با چاپ کتاب به بررسی شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی بپردازد.
وی افزود: همچنین به لحاظ چهلمین سالگرد حماسه دفاع مقدس نباید این موضوع تنها به همین هفته خلاصه شود بلکه ارزش‌ ها و اهمیت دفاع مقدس باید در طول سال جاری به نحو شایسته برای عموم مخاطبان بیان شود. به همین دلیل اقدام‌ های متنوع و مختلفی به مقتضای شرایط موجود از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی پیش ‌بینی شد که یکی از آن ‌ها انتشار کتاب «رفیق خوشبخت ما» است.
هاشمی ادامه داد: این اثر با محوریت بررسی شخصیت جهادی و خستگی ‌ناپذیر شهید بزرگوار «سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی» است که با شمارگان ۲۰۰۰ توسط انتشارات زائر رضوی تهیه و با همکاری مؤسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی  به چاپ رسید و در فضای مجازی نیز منتشر شد.
وی گفت: عنوان این کتاب از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قم در تاریخ ۱۸/۱۰/۱۳۹۸ انتخاب شده است، آنجایی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «این بزرگوار (شهیدحاج قاسم سلیمانی)، این رفیق خوب و عزیز ما و شجاع ما و خوشبخت ما که رفت به ملکوت اعلی پیوست.»
وی  همچنین درباره کتاب رد پای گل سرخ گفت: این اثر متشکل از روایتی از سبک زندگی مدافعان حرم با قلم مهدی منصوریان و ارزیابی حجت الاسلام والمسلمین جواد محدثی با شمارگان ۲۰۰۰ و با سرفصل هایی همچون والدین، تحصیل، مقابله با گناه، معنویت، ولایت فقیه، فعالیت های فرهنگی، رفاقت و دوست یابی به چاپ نخست رسید.
هاشمی افزود: تولید کتاب های «رفیق خوشبخت ما» و «رد پای گل سرخ» از جمله اقدامات اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی است که همزمان با فرا رسیدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس و به منظور بزرگداشت آن در اختیار مخاطبین گذاشته شد.

منبع:آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.