مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: ۱۰هزار نفر در استان متقاضی دریافت بیمه بیکاری هستند که نتیجه رسیدگی به پرونده آنها تا پایان هفته جاری مشخص خواهد شد.

 ۱۰هزار نفر متقاضی دریافت بیمه بیکاری در خراسان رضوی/نتایج به زودی اعلام خواهد شد

سید محسن نظام خیرآبادی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: پرداخت بیمه بیکاری کرونایی تا خرداد ماه به صورت متمرکز از تهران انجام می شد و تا کنون جزئیات این پرداخت ها در اختیار استان ها قرار نگرفته است.

وی تصریح کرد: از ابتدای خرداد ماه این موضوع به استان ها محول شد و هفته گذشته اطلاعات بالغ بر ۱۰هزار نفر از متقاضیان دریافت بیمه بیکاری در خراسان رضوی که به دلایل مختلف شغل خود را از دست داده اند در سامانه قرار گرفت که بررسی  مدارک و تقاضاهای آنها به صورت شبانه روزی از سوی تامین اجتماعی استان در حال انجام است .

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی افزود: با توجه به اینکه تاخیر در پرداخت بیمه بیکاری افزایش داشته است ، در حال حاضر تمرکز واحد بیمه شدگان تمام شعب استان بر بررسی مدارک متقاضیان بیمه بیکاری و تعیین اینکه این بیمه به چه تعدادی از این ۱۰هزار نفر تعلق خواهد گرفت صورت گرفته است و نتیجه این رسیدگی ها نیز  حداکثر تا پایان هفته جاری مشخص خواهد شد.

نظام خیرآبادی با بیان اینکه با  استفاده از مدارک  ثبت شده متقاضیان در سامانه اداره کار، حضور افراد  در شعب تامین اجتماعی را به حداقل ممکن رسانده ایم  ،  ادامه داد: از طریق پیامک به افرادی که شرایط دریافت بیمه بیکاری را دارا باشند اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت تا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تاکید بر استفاده از ماسک در محل شعب حضور پیدا کرده و مدارک خود را تکمیل کنند تا بیمه بیکاری آنها حداکثر تا پایان ماه جاری برقرار شود.

وی افزود: میانگین دستمزد ۹۰روز آخری که افراد مشغول به کار بوده اند محاسبه می شود و حداکثر ۸۰درصد آن به عنوان بیمه بیکاری به افراد پرداخت خواهد شد.   

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.