مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: طرح ودیعه مسکن هم در این مدت برای افراد تحت پوشش کمیته امداد صورت گرفته که کمک به ۱۰۰۰ خانواده تا سقف ۲۰ میلیون تومان بوده است. امیدواریم این طرح با توجه به نزدیک شدن به ایام فصل سرما برای افراد واجد شرایط کارگشا باشد.

طرح ودیعه مسکن برای مددجویان کمیته امداد خراسان رضوی اجرا شده است

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست:حبیب الله آسوده مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی ضمن بر شمردن اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی همزمان با شیوع کرونا توضیح داد: تاکنون و درمدت شیوع بیماری کرونا کمیته امداد امام خمینی (ره) در دو محور اصلی ارائه خدمات داشته است که از آن موارد می توان به فراهم کردن و توزیع بسته های معیشتی اشاره کرد که توزیع آن از اواسط اسفند ماه سال ۹۸ با عنوان پویش نذر سلامت آغاز شده است. در این راستا در کنار کمک به مددجویان این مرکز، کمک به کارگران بیکار شده فصلی در اثر شیوع بیماری کرونا را نیز در نظر داشته است.

وی ادامه داد: توزیع ۲۵۰ بسته معیشتی به مددجویان و غیر مددجویان نیازمند نیز انجام شده که تاکنون با کمک خیرین و مراکز نیکوکاری توسط این نهاد صورت گرفته است. اما دربحث کمک های بهداشتی هم در این ایام به خانواده های تحت پوشش اقداماتی انجام شده است که می توان به توزیع سبدهای بهداشتی اشاره کرد که در مرحله اول این طرح این خدمات به ۱۲ درصد از مددجویان این کمیته با اولویت سالمندان توزیع شده است و همچنین توزیع اقلام بهداشتی از جمله ماسک و دستکش توسط مجموعه کمیته امداد در سطح استان انجام گردیده است.

آسوده ادامه داد: این طرح و این فرایند تا به امروز با همکاری بیش از ۳۲۰ مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد و امام جماعت ها همچنان به فعالیت خود در دو حوزه معیشتی و اقلام بهداشتی ادامه داده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی افزود: یکی دیگر از بحث هایی که دراین مدت پیگیر آن بوده وانجام داده ایم اختصاص مبالغی بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان بلاعوض به افراد تحت پوشش کمیته امداد بوده که تاکنون یکی از افراد خانواده شان را در اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده اند. همچنین اختصاص ۵ میلیون تومان به هر کدام از افرادی که بیمار کرونایی داشته اند بوده است.

حبیب الله آسوده اضافه کرد: مرحله دوم این رزمایش در قالب بیش از ۲۰۰ هزار بسته به ۱۷۰ هزار مددجو ارائه شده است که از این تعداد ۳۰ هزار نفر تحت پوشش نبوده اند که البته این طرح همچنان تا پایان ماه صفر با همکاری برخی فروشگاه ها در سطح استان انجام خواهد شد.

وی گفت: در ایام  ماه مبارک رمضان و همچنین در ایام ماه محرم نیز با اجرای طرح اطعام مهدوی در کنار بسته های معیشتی را داشته ایم که همچنان تا امروز ادامه داشته است. این طرح هم با کمک مراکز نیکوکاری، خیرین و مخصوصا هیات مذهبی استان انجام شده است.

آسوده افزود: یکی دیگر از فعالیت هایی که از بدو شیوع کرونا ایجاد شده است طرح های اشتغال کمیته امداد امام (ره) است که ما در این طرح با استفاده از فراخوان از توانایی تمام کسانی که امکان تولید ماسک ولباس بیمارستانی را داشته اند استفاده کرده ایم که تحت مجوز وزرات بهداشت توانسته ایم تا به امروز بیش از ۶ میلیون  قطعه ماسک توسط مددجویانمان تولید کنیم.

وی در توضیح کاهش کمک های مردمی در ایام کرونا بیان کرد: در مجموع حدود ۵۰۰ هزار صندوق سطح استان وجوددارد که متاسفانه در ایام کرونا به دلیل مشکلات مالی که گریبان گیر اکثر افراد جامعه وهمشهریان بود نتوانست خیلی کمک حال این نهاد باشد اما کمک هایی که از طریق فضای مجازی و کمک هایی که انجام شد و اعتماد خوبی که از سوی مردم صورت گرفت، کمک های قابل توجهی انجام شد.

این مقام مسئول در توضیح کارکرد مراکز نیکوکاری در سطح استان اضافه کرد: ایجاد مراکز نیکوکاری عمدتا با هدف خیر و احسان توسط خود مردم ایجاد شده است که در همین قالب کمک هایی هم از سوی خیرین در قالب مسکن، جهیزیه و تحصیل به مددجویان این مراکز و همچنین کمیته امداد شده است. البته ناگفته نماند که طرح ودیعه مسکن هم در این مدت برای افراد تحت پوشش کمیته امداد صورت گرفته که کمک به ۱۰۰۰ خانواده تا سقف ۲۰ میلیون تومان بوده است که امیدواریم این طرح با توجه به نزدیک شدن به ایام فصل سرما برای افراد واجد شرایط کارگشا باشد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.