مدیر مسئول روزنامه شهر آرا گفت: تبیین فرهنگ و سنت حسنه نذر رضوی می تواند بسیاری از گره های اقتصادی مردم را باز کند و این مهم جز با حضور فعال رسانه میسر نیست.

مطالبه محوری باید مهمترین رویکرد جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) باشد

به گزارش قدس آنلاین، هادی فیاضی  به اهمیت برگزاری جشنواره رسانه‌ای امام‌رضا (ع) و حوزه تاثیرگذاری آن از چند منظر پرداخت و افزود: شهر مشهد به دلیل وجود مضجع نورانی امام رضا(ع)  و به عنوان پایتخت معنوی ایران اسلامی، همواره مورد توجه بوده است و حضور سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائر در این شهر اهمیت و جایگاهی بی بدیل درعرصه‌های فرهنگی و اجتماعی دارد و بر این اساس می‌توان نمود سیره و فرهنگ رضوی را در رسانه‌های امروز پی گرفت.
وی ادامه داد: رسانه به واسطه ارتباط مستقیم و بی واسطه با مردم می‌تواند نقشی مهم در ترویج فرهنگ و سیره رضوی در جامعه ایفا کند. به ویژه با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی کشورمان؛ آنچه اهمیت دارد بیان آموزه های فرهنگ رضوی در قالب مسائل روز و دغدغه‌های مردم است که بایستی به صورت رویکرد مطالبه محور از سوی رسانه‌هاست مطرح ‌شود.
مدیر مسئول روزنامه شهرآرا، حل مسائل و معضلات اجتماعی و نیز معضلات اقتصادی را نیاز به همگرایی و گفت‌وگو نخبگان و دست اندرکاران اجرایی کشور عنوان کرد و گفت: که بر اساس سیره امام رضا (ع) می توان با تکیه بر ترویج فرهنگ گفت و گو و تبیین آن در رسانه ها، بخش در خور توجهی از مشکلات و ضعف‌هایی که ناشی از شکل نگرفتن فرهنگ گفت و گو بوده است را بر طرف کرد.
وی اشاره داشت: همچنین با توجه به وضعیت بغرنج اقتصادی امروز و مشکلاتی که اقشار ضعیف در تامین مایحتاج ضروری زندگی خود دارند، تبیین فرهنگ و سنت حسنه نذر رضوی می تواند بسیاری از گره های اقتصادی مردم را باز کند و این مهم جز با حضور فعال اهالی رسانه و تولید محتوای رسانه‌ای به ثمر نمی‌نشیند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.