شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳

مدیر مسئول روزنامه شهر آرا تاکید کرد؛

مطالبه محوری باید مهمترین رویکرد جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) باشد

فیاضی

مدیر مسئول روزنامه شهر آرا گفت: تبیین فرهنگ و سنت حسنه نذر رضوی می تواند بسیاری از گره های اقتصادی مردم را باز کند و این مهم جز با حضور فعال رسانه میسر نیست.

به گزارش قدس آنلاین، هادی فیاضی  به اهمیت برگزاری جشنواره رسانه‌ای امام‌رضا (ع) و حوزه تاثیرگذاری آن از چند منظر پرداخت و افزود: شهر مشهد به دلیل وجود مضجع نورانی امام رضا(ع)  و به عنوان پایتخت معنوی ایران اسلامی، همواره مورد توجه بوده است و حضور سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائر در این شهر اهمیت و جایگاهی بی بدیل درعرصه‌های فرهنگی و اجتماعی دارد و بر این اساس می‌توان نمود سیره و فرهنگ رضوی را در رسانه‌های امروز پی گرفت.
وی ادامه داد: رسانه به واسطه ارتباط مستقیم و بی واسطه با مردم می‌تواند نقشی مهم در ترویج فرهنگ و سیره رضوی در جامعه ایفا کند. به ویژه با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی کشورمان؛ آنچه اهمیت دارد بیان آموزه های فرهنگ رضوی در قالب مسائل روز و دغدغه‌های مردم است که بایستی به صورت رویکرد مطالبه محور از سوی رسانه‌هاست مطرح ‌شود.
مدیر مسئول روزنامه شهرآرا، حل مسائل و معضلات اجتماعی و نیز معضلات اقتصادی را نیاز به همگرایی و گفت‌وگو نخبگان و دست اندرکاران اجرایی کشور عنوان کرد و گفت: که بر اساس سیره امام رضا (ع) می توان با تکیه بر ترویج فرهنگ گفت و گو و تبیین آن در رسانه ها، بخش در خور توجهی از مشکلات و ضعف‌هایی که ناشی از شکل نگرفتن فرهنگ گفت و گو بوده است را بر طرف کرد.
وی اشاره داشت: همچنین با توجه به وضعیت بغرنج اقتصادی امروز و مشکلاتی که اقشار ضعیف در تامین مایحتاج ضروری زندگی خود دارند، تبیین فرهنگ و سنت حسنه نذر رضوی می تواند بسیاری از گره های اقتصادی مردم را باز کند و این مهم جز با حضور فعال اهالی رسانه و تولید محتوای رسانه‌ای به ثمر نمی‌نشیند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.