معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در فصل‌های پاییز و زمستان افزایش تخت‌ها و بیمارستان‌های ویژه بیماران کرونایی پیش‌بینی شده تا مدیریت بهتری در امر درمان این نوع بیماران شاهد باشیم.

افزایش تخت‌ها و بیمارستان‌های ویژه بیماران کرونا در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، شاپور بدیعی اظهار کرد: در راستای انجام اقدامات لازم در خصوص مدیریت بروز احتمالی در مشهد هماهنگی لازم با تمامی بخش‌ها و مدیریت‌های حوزه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت پذیرفته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در برنامه‌ریزی جدید صورت گرفته بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را دیده‌ایم و به لحاظ کیفیت کار نیز به دنبال عملکرد و مدیریت بهتر در دوره شیوع احتمالی موج سوم بحران کرونا در مشهد هستیم.

وی در خصوص برنامه‌های این معاونت در نیمه دوم سال ۹۹، گفت: در فصل‌های پاییز و زمستان به‌صورت ویژه‌تر از ظرفیت درمانگاه‌ها و کلینیک‌ها استفاده خواهیم کرد و برنامه‌های بیمارستان‌های درگیر بیماران کرونایی تدوین و تنظیم شده و مراحل اجرایی شدن آن در حال پیگیری است.

بدیعی اضافه کرد: در فصل‌های پاییز و زمستان افزایش تخت‌ها و بیمارستان‌های ویژه بیماران کرونایی پیش‌بینی شده تا مدیریت بهتری در امر درمان این نوع بیماران شاهد باشیم و مردم در صورت نیاز به درمان در بیمارستان به نزدیک‌ترین مرکز درمانی به محل سکونتشان مراجعه کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که یکی از همکاری‌های خوب مردم با خادمان حوزه سلامت را در ماه‌های محرم و صفر شاهد بودیم، بیان کرد: علی‌رغم نگرانی‌هایی که بابت افزایش آمارها در مراسم‌های عزاداری بود خوشبختانه این برنامه‌ها مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی بود و  فعلا مشکلی از این بابت شاهد نبودیم.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای بحران کرونا تاکنون از ظرفیت بیمارستان‌های غیردانشگاهی و پزشکان و پرستاران کمکی استفاده شده که نمونه ‌آن به‌کارگیری از نیروهای شرکتی ۸۹ روزه و بهره‌گیری از ظرفیت کادر درمان آموزش دیده مراکز درمانی غیردانشگاهی بود؛ همچنین در راستای تأمین نیروی انسانی موردنیاز در حوزه درمان سهمیه ویژه‌ای در آزمون استخدامی پیش‌رو لحاظ شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.