البرز- هنگامی‌که اولین کارخانه تولید لوازم‌خانگی کشور بانام «ارج» رسماً در خردادماه سال ۹۵ تعطیل و ماشین‌آلات کهنه این کارخانه هم به فروش گذاشته شد بسیاری از مردم البرز از این پایان تلخ آزرده شدند لذا هنگامی‌که رئیس‌جمهور برای افتتاح یک کارخانه لوازم‌یدکی در منطقه پیام این استان از طریق ویدئوکنفرانس اقدام کرد باری دیگر روزنه‌ای از امید در دل صنعتگران این استان پدیدار شد.

چرخ صنعت در البرز نیازمند روان سازی است

قدس آنلاین-گروه استان‌ها: چندی پیش با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهور و مسئولان البرزی یک واحد بزرگ تولید لوازم‌خانگی در منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز افتتاح شد اما باوجود تعاریف و مقدمه‌چینی‌هایی که برای رونق تواید و جهش اقتصادی این واحد تولیدی در رسانه‌ها و تریبون‌های مختلف توسط مدیران به راه انداخته شد جالب اینجاست که این کارخانه در همین گام نخست برای تأمین برق خط تولید کولرگازی با مشکل مواجه است.

عملیات اجرایی احداث این کارخانه از تیرماه سال ۹۷ و بااعتباری حدود ۶۰۰ میلیارد تومان با ظرفیت بکار گیری ۳۰۰ نفر پرسنل برای تولید روزانه ۵۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی و همین مقدار یخچال آغاز و در حال حاضر پا به عرصه تولید گذاشته است.

گفتنی است در حال حاضر این واحد تولیدی برای راه‌اندازی خط تولید کولرگازی با مشکل تأمین برق روبروست، موضوعی که خود بسیاری از مسئولان را در ستاد رفع موانع تولید در این استان و هم‌چنین استان تهران به چالش می‌کشاند!

از این استان تا آن استان فرج است

اگرچه در تمام سخنرانی‌ها صحبت از تسهیل قوانین و برداشتن موانع از سر راه تولیدکنندگان است تا شرایط برای عبور از تحریم و تکیه‌بر خوداتکایی در داخل کشور بیشتر شود اما در عمل به نظر می‌رسد هنوز برخی قوانین دست‌وپا گیر بوده و تحقق این آرزو برای تسهیل خط تولید کمی زمان‌بر است مانند همین سوژه گزارش ما که تولیدکننده در البرز با قوانین استان تهران درگیر است!

مدیر دفتر برنامه‌ریزی فنی برق استان البرز در توضیح پیرامون تأمین برق این کارخانه تولید لوازم‌یدکی اظهار می‌کند: با توجه به درخواست این شرکت تولیدی برای تأمین برق و راه‌اندازی خط تولید کولرگازی در خصوص تأمین برق به میزان ۴ مگاوات، شرکت  توزیع برق استان البرز، نامه‌ای جهت بررسی امکان و نحوه تأمین برق متقاضی به شرکت برق منطقه‌ای تهران ارسال کرد.

محمدعلی صفاری بیان می‌کند: لازم به ذکر است با توجه به دستورالعمل‌های شرکت توانیر، درخواست متقاضیان بالای دو مگاوات جهت نحوه تأمین برق و ایجاد زیرساخت باید به شرکت برق منطقه‌ای تهران ارسال و آن شرکت نحوه تأمین برق را به شرکت توزیع ابلاغ کند.

وی اظهار می‌کند: با توجه به میزان برق موردنیاز متقاضی و پیگیری‌های صورت گرفته از برق منطقه‌ای تهران  باید موضوع در کمیسیون انشعابات برق منطقه‌ای تهران مطرح و تصمیم‌گیری لازم انجام شود که در حال انجام و بررسی است.

حل می‌شود

تأمین برق موضوع حل نشدنی و پیچیده‌ای نیست و ازآنجاکه استاندار البرز اعتقاد دارد تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در البرز تنها نیستند به‌طور حتم  این اعتقاد خود می‌تواند راهگشای حل مشکلاتی ازاین‌دست باشد حال باید دید همین موضوع ساده برای حمایت از تولیدکننده تا چه زمانی به نتیجه می‌رسد؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.