همزمان با ششمین روز از هفته دفاع مقدس و در سال جهش تولید؛ صبح دیروز جمعی از خادمان آستان قدس رضوی با حضور در پارک علم و فناوری خراسان رضوی از مدافعان علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان با اهدای پرچم و نبات متبرک تجلیل کردند.

شمیم رضوی در پارک علم و فناوری

قدس آنلاین:  همزمان با ششمین روز از هفته دفاع مقدس و در سال جهش تولید؛ صبح دیروز جمعی از خادمان آستان قدس رضوی با حضور در پارک علم و فناوری خراسان رضوی از مدافعان علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان با اهدای پرچم و نبات متبرک تجلیل کردند.

حدود ۳۰ کیلومتر دورتر از مشهدالرضا(ع) با شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری و در جبهه اقتصادی سعی می‌کنند به تأسی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس تهاجم و تحریم بی‌رحمانه دشمنان این مرز و بوم را خنثی کرده و امنیت اقتصادی، علمی و فناوری را به مردمان سرزمینشان اهدا کنند. شب هنگام و در مراجعت هنگامی که خورشید مهرش را جمع می‌نماید؛ آنان در فضایی عارفانه و روحانی با رؤیت گلدسته‌های حرم، پناه می‌آورند به مهر امام مهربانی‌ها و زمزمه می‌کنند: «السلام علیک یا عالم آل محمد(ع)». شاید در این روزمرگی‌هایشان گمان نمی‌بردند که روزی عطر رضوی با حضور خادمان درگاهش و پرچم و سوغات متبرک، تابلو حرم و... به پاس قدردانی و تجلیل از خدمات جهادیشان در حوزه علم و فناوری شامه‌نواز شود و نوای «یا عالم آل محمد(ع)» در پارک علم و فناوری طنین‌انداز شود.

اما روز گذشته خادمان آستان قدس رضوی با حضور در این مرکز رشد و بالندگی ثابت کردند که قدردان نخبگان علمی و فناوری به عنوان مدافعان این حوزه هستند و آن را فراموش نکرده‌اند.

دفتر مدیر پارک علم و فناوری نخستین میعادگاه حضور خادمان است که با استقبال گرم مدیران مجموعه روبه‌رو شده‌اند. سیدحسن حسینی یکی از خادمان رضوی با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) که می‌فرماید: خدا رحمت کند کسانی را که در حوزه صنعت و تولید نقش‌آفرینی نموده؛ در جمع مدیران پارک علم و فناوری می‌گوید: و شما ثابت کردید که در بخش صنعت و علم و فناوری موفق بوده و به طور حتم رحمت الهی شامل حالتان خواهد شد.

پس از قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با قدردانی از حضور گرم و صمیمی خادمان رضوی در این مرکز به تشریح وظایف مجموعه پرداخته و اظهار می‌کند: کمک به تجاری‌سازی و حمایت از ایده‌پردازان در قالب انتقال تجربیات علمی، مفهومی، دانشگاهی، بازاریابی، مدیریت فروش و منابع انسانی و... بخشی از وظایف پارک علم و فناوری است.

رضا قنبری خاطرنشان می‌کند: ۵۵ نفر در قالب مدیریتی و ۳۵۰ شرکت با حضور حدود ۴هزار و ۵۰۰ نفر از جوانان مؤمن و انقلابی با متوسط ۳۰ سال عمر در پارک مشغول فعالیت هستند.

وی در حالی که بغض کرده و اشک گوشه چشمانش را پاک می‌کند؛ می‌افزاید: پرچم امام رضا(ع) اینجاست و به برکت امام رضا(ع) در این سرزمین موفق شدیم با ساخت ونتیلاتور(دستگاه تنفس مصنوعی) توسط جوانان خوش‌فکر و خلاق، گام بلندی در راستای مبارزه با بیماری کرونا برداریم که مورد تمجید مسئولان ارشد کشور و استان قرار گرفت.

وی می‌افزاید: طی جلسه‌ای با محمدمهدی برادران، مدیر عالی حرم مطهر رضوی قرار شد تا در بحث نوآوری حرم مطهر مشارکت داشته باشیم و تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه نور و صوت آماده مشارکت شده‌اند.

وی در پایان تصریح می‌کند: برند امام هشتم(ع)؛ عالم آل محمد(ع) است و ما با برند روحانی و ملکوتی عالم آل محمد(ص) در بخش علم و فناوری به پیش خواهیم رفت و در این جبهه به طور حتم پیروز خواهیم بود.

مجتبی شادلو دیگر خادم رضوی با اشاره به خدمات شایسته نخبگان انقلاب در پارک علم و فناوری استان اظهار کرد: به پاس قدردانی و سپاس از این زحمات و تلاش‌ها در این برهه حساس تاریخی و شرایط تحریم اینجا حضور پیدا کردیم تا علاوه بر خداقوتی بلکه بتوانیم گوشه‌ای از این اقدام‌های جهادی را ارج نهاده و تجلیل کنیم. این سعی و جهاد علمی و فناوری کمتر از خدمت خادمان رضوی نیست.

در پایان این مراسم پرچم متبرک رضوی به همراه هدایای آستان رضوی به اعضای مدیریت پارک علم و فناوری خراسان رضوی اهدا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.