۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 721676

عضو شورای شهر تهران گفت: درآمدهای شهرداری پایتخت در پنج ماه ابتدایی امسال ۲۵ درصد کاهش یافته است.

کاهش  ۲۵درصدی درآمدهای شهرداری تهران

قدس آنلاین؛ حسن رسولی عضو شورای شهر تهران درباره گزارش پنج ماهه درآمد و هزینه‌های شهرداری پایتخت گفت: شهرداری تهران در ۵ ماهه امسال حدود ۷ هزار و ۶۶۱ میلیارد تومان درآمد کسب کرده است که در این مدت کسری عملکرد ۵ هزار و ۷۷ میلیارد تومانی مشاهده می‌شود. همچنین از کل درآمد ۵ ماهه ۲۹ درصد آن درآمد پایدار و ۷۱ درصد درآمد ناپایدار بوده است. 

وی افزود: شهرداری تهران براساس بودجه مصوب شورا موظف بوده است در برش عملکردی مرداد نسبت به تأمین منابع در سقف ۲ هزار و ۵۴۷ میلیارد تومانی اقدام کند که یک‌هزار و ۷۸۱ میلیارد تومان و معادل ۸۰ درصد پیش‌بینی شده کسب درآمد شده است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین شهرداری در مرداد اجازه داشته تا سقف ۲ هزار و ۲۴۹ میلیارد تومانی هزینه‌کرد داشته باشد که هزینه‌ها ۲ هزار و ۷۷۶ میلیارد تومان بوده است. همچنین از این مبلغ ۹۲ درصد آن به صورت پرداخت‌های نقدی و ۸ درصد به صورت پرداخت غیرنقدی بوده است. 

رسولی خاطرنشان کرد: کسب درآمد در این بازه زمانی در شهرداری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته و از ۸۵ درصد در سال ۹۸ به ۶۰ درصد در سال جاری رسیده که کاهش ۲۵ درصدی کسب درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل به دلیل رکود پیش‌آمده در فضای کسب و کار و افزایش ۳۸ درصدی بودجه مصوب ۵ دوازدهم سال جاری نسبت به قبل بوده است. 

وی در ادامه گفت: طبق ماده ۷۹ قانون شهرداری‌ها، شهرداری موظف است پانزدهم هر ماه حساب درآمد و هزینه‌های ماه قبل را به انجمن شهر ارائه کند، لذا از مدیران شهرداری درخواست دارم که گزارش‌های آتی شهرسازی در خصوص درآمد و هزینه‌های شهرداری و وضعیت درآمد و هزینه‌های سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه را ارائه کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.