سالن های نمایشی این روزها با رعایت پروتکل های بهداشتی نمایش های متنوعی را روی صحنه می برند که به تازگی ۵ نمایش جدید به آنها افزوده شده است.

چه نمایش‌هایی در سالن‌های تئاتر روی صحنه است/ اجرای ۵ نمایش جدید

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، تالارهای نمایشی کم و بیش به کار خود ادامه می دهند و نمایش های کجایی ابراهیم، غرب حقیقی، کمی از من را ببینید، برگشتن افتخارآمیز مردان جنگی و مرگ مشکوک عنوان ۵ نمایشی است که طی هفته گذشته در تالارهای نمایشی تهران اجرای خود را آغاز کردند و این روزها ۲۷ نمایش در ۲۰ تماشاخانه‌های پایتخت روی صحنه است.

بر این اساس سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان از ۴ مهرماه ساعت ۱۹:۳۰ میزبان نمایش «برگشتن افتخارآمیز مردان جنگی» نوشته شهرام احمدزاده به کارگردانی حسین شهبازی است. بازیگران این نمایش ابوالفضل جمشیدی، عارف عباسی، بهرام کاظمی، حامد پورمحمد، احسان امیدی، بهار پوزش پور، ناصر عزتی، سمانه شعاعی، علی افضلی، غزل جمشید آبادی، طاهر رجبی، سیدجواد آیت و میثاق یوسفی هستند.

همچنین تالارهای قشقایی و سایه مجموعه تئاتر شهر در هفته جاری میزبان ۲ نمایش «بیداری» به کارگردانی داود دانشور و «بین یه عالمه ماهی» به کارگردانی امیردلفانی خواهند بود.

نمایش «بیداری» به نویسندگی ژولیان گارنر و کارگردانی داود دانشور که از شانزدهم شهریور ماه با بازی (به ترتیب حروف الفبا) رضا امامی، گیلدا حمیدی، افشین زارعی و فرزانه نشاط خواه اجرای خود را در تالار قشقایی آغاز کرده تا روز جمعه یازدهم مهر ماه، ساعت ۱۹:۳۰ به مدت زمان ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۳۰ هزار تومان به صحنه می‌رود.

«بیداری» روایت یک معلول ذهنی است. او در اثر جرمی که مرتکب شده در زندانی تحت مراقبت و توسط سرزندان‌بان تحت آموزش قرار می‌گیرد تا اینکه یک اتفاق موجب می‌شود تا سرزندان‌بان او را برای مدتی به یکی از روستاهای اطراف شهر منتقل کند تا به زندگی طبیعی بازگردد. اما آشنایی معلول ذهنی در روستا با یک زن اتفاقاتی را رقم می‌زند که پس از چند ماه موجب شگفتی می‌شود.

همچنین «بین یه عالمه ماهی» به نویسندگی و کارگردانی امیر دلفانی نمایش دیگری است که از هجدهم شهریورماه اجرای خود را در تالار سایه آغاز کرده و تا روز جمعه یازدهم مهرماه نیز به اجرای خود در این تالار ادامه می‌دهد.

نمایش «بین یه عالمه ماهی» روایت پنج خانواده جنوب کشور است که در دهه ۴۰ شمسی به پایتخت کوچ می‌کنند. شایعه جنگ که جدی شد پرنده های مهاجر جنوبی بیشتر شدن و به هممون یه جا و درهم گفتن جنگ زده...

در این نمایش که ساعت ۱۹ با مدت زمان ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۳۰ هزار تومان به صحنه می‌رود، خشایار قائد رحمتی، مهدی یگانه، امیر دلفانی و ایمان عبدی به عنوان بازیگر حضور دارند.

نمایش «بین یه عالمه ماهی» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی امیر دلفانی ساعت ۱۹ در تالار سایه روی صحنه می رود و  خشایار قائدرحمتی، مهدی یگانه، امیر دلفانی و ایمان عبدی بازیگران آن هستند.

همچنین نمایش «بیداری» نوشته ژولیان گارنر با ترجمه و کارگردانی داوود دانشور ساعت ۱۹:۳۰ در سالن قشقایی با بازی رضا امامی، گیلدا حمیدی، افشین زارعی و فرزانه نشاط‌خواه اجرا می‌شود.

تالار وحدت

تالار وحدت این روزها میزبان نمایش «عشق روزهای کرونا» نوشته و به کارگردانی محمد رحمانیان است که در دو سانس ۱۹:۳۰ و ۲۱:۳۰ در فضای باز تالار وحدت با بازی امیرکاوه آهنین‌جان، نوشین اعتماد، سیما تیرانداز، سعید توکلی، آرمین رحیمیان، راحیل زمانی، غزل شاکری، بهنوش طباطبایی، مبینا طبایی، نیما طیبی، مانیا علیجانی، مهتاب نصیرپور، افشین هاشمی و احترام برومند اجرا می‌شود.

تماشاخانه ایرانشهر

«مرثیه‌ای برای ژاله. م و قاتلش» نوشته و کار میلاد فرج‌زاده ساعت ۲۰ در سالن استاد ناظرزاده کرمانی اجرا می شود. صبا سرور، سپهر زمانی، نغمه طوسی، علی پوراحمدیان، الهه فرازمند و رضا مرشد از بازیگران این نمایش هستند.

نمایش «اسموکینگ روم» نوشته مهدی زندیه و به کارگردانی سعید زارعی ساعت ۱۹ روی صحنه می رود و امیر امرایی‌نیا، محمدامین افشار، مریم بهمن‌پور، الهه پورسند، سویل جعفری، مهبد جهان‌نوش، فاطمه حسین‌زاده، فرناز حسینمردی، سعید زارعی و ... در آن ایفای نقش کرده اند.

تالار مولوی

نمایش «عبور» نوشته هوگو سالسدو با ترجمه و کارگردانی بهروز سروعلیشاهی ساعت ۲۰:۳۰ در سالن اصلی این مجموعه با بازی هدا استواری، الهام پرویزی، احمد حامدی، طه حامدی، امیرسجاد دبیریان، بهروز سرو علیشاهی، ملیکا شهاب، بابک قادری، رسول قادری، سهیلا مفیدی، شاهین ملک زاده، معصومه میراشه و سعید نبوی اجرا می‌شود.

همچنین نمایش «دوستان کمدی» ساعت ۱۸ در سالن اصلی این مجموعه اجرا می‌شود. این نمایشنامه نوشته گابور راسوو با ترجمه ساناز فلاح فرد توسط امیرمحمد حسین ابراهیمی دراماتورژی، طراحی و کارگردانی شده است. علی قانعی، صبا پویشمن، عباس صابری و مهشید آقا خانی بازیگران این نمایش هستند.

باغ کتاب تهران

«در انتظار گودو» نوشته امیررضا کوهستانی و کیوان سررشته به کارگردانی امیررضا کوهستانی ساعت ۲۰ در این مجموعه اجرا می‌شود. لیلی رشیدی، مهین صدری، الهام کردا، مونا احمدی و خزر معصومی در این نمایش ایفای نقش دارند.

تالار هنر

نمایش «ننه شهرزاد در سرزمین عجایب» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی هومن حسین‌نژاد کلایی ساعت ۱۹ در این تماشاخانه روی صحنه است. ساناز سماواتی، امیر زریوند، نیما فاضلی، برس اکلائی وهومن حسین نژاد بازیگران این نمایش هستند. در خلاصه داستان این نمایش آمده؛ دنیا با مهربانی و عشق زیباست. در قلب هر افسانه ای حقیقتی نهفته است. چند روح شجاع متحد شدند تا دنیای خودشان را نجات بدهند. ما می توانیم در زندگی خودمان قهرمان باشیم، هر کدام از ما اگر فقط جرات تلاش کردن داشته باشیم. ایمان ما به یکدیگر هرگز محو نمی شود، حالا همه به هم ملحق شدیم، تا قوی تر باشیم. ما در سیاره ای که در آن صلح است می توانیم زندگی کنیم. باید دست در دست هم برای دنیای بدون جنگ و صلح تلاش کنیم. من کودکم به مانند خمیر بازی؛ شما هستید که می توانید دنیای من را به زیبایی تبدیل کنید یا نابودش کنید. ولی من دنیای پر از صلح و دوستی را آرزو می کنم.

خانه نمایش مهرگان

این تالار نمایشی از سی‍ام شهریورماه ساعت۲۱  میزبان نمایش «کمی از من را ببینید» به نویسندگی و کارگردانی امیر عبادی  است. مهسا بان، فرزاد سهرابی، مهناز رضایی، سمن قناد، تقی علی آبادی، امیر عبادی در این نمایش ایفای نقش دارند.

تئاتر مستقل تهران

نمایش «غرب حقیقی» به نویسندگی سم شپارد، ترجمه امیر امجد و کارگردانی امید سعیدپور از سی‌ام شهریور ماه ساعت ۱۸:۳۰ در این مجموعه با بازی محمد چرختاب، امید سعیدپور و بیتا آزادی روی صحنه است.

«نوشت سر» عنوان نمایشی نوشته و کار محمدنیما مظاهری است که ساعت ۱۹ در تئاتر مستقل تهران اجرا می‌شود. بازیگران این نمایش  هومن مقیمی، یوسف محوی، هدی احمدی، رز داورپناه، دانیال چاوشی، نرگس عبداللهی، بردیا باباپور، مونا شهسوار، مونا کشاورز، ابی شیشه بران، سیاوش عیسی زاده، رضا حسین زاده، نیما زین العابدینی، کسری فریادی، مهدی کریمی، شیما صفری، نفس محمدی، کیمیا کرمانیان، امیر نراقی، یاشار باب، نیما رضایی، آمیتا سیرانی، غزل بنی آدمی و فاطیما فاراب هستند.

تماشاخانه سپند

این تالار نمایشی ساعت ۲۱ میزبان نمایش «مرغ ماهیخوار» نوشته و کار آرش سنجابی است. در خلاصه داستان این نمایش آمده؛ رنج های شخصی، همیشه در جایی به هم مرزی می رسند!

حمیدرضا نعیمی، کامبیز امینی، ایمان اصفهانی، رازیما میرزایی، پریسا محسنی، محدثه حیرت و یاسمین خلخالی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

تماشاخانه ملک

نمایش «مجلس آذر» نوشته و کار حامد شیخی ساعت ۱۹ در این سالن نمایشی اجرا می‌شود و پرهام دلدار، ویدا لقمانی، حامد شیخی، علی اسدیان، مجتبی جعفری پور در آن ایفای نقش می‌کنند.

تماشاخانه سنگلج

نمایش «عمو هاشم» ابه نویسندگی و کارگردانی داوود فتحعلی بیگی ساعت ۱۹ در این تالار نمایشی روی صحنه است و منیژه داوری، حمید رضا معدن کن، امیر آزاد روستا این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

عمارت روبرو

«فقرات بی‌ستون» عنوان نمایشی با طراحی کاوه ساری، انوشیروان آریا و میلاد شجره به کارگردانی میلاد شجره است که با اجراگری کاوه ستاری، انوشیروان آریا و میلاد شجره ساعت روزهای شنبه ۲۰:۳۰ در این سالن نمایشی اجرا می‌شود.

نمایش «بازی در وقت اضافه» به نویسندگی و کارگردانی محمدعلی نصیری‌پور ساعت ۲۰:۳۰ در عمارت روبرو با بازی حمیدرضا ذکیانی، معصومه ایرانشاهی و فاطمه عباسی روی صحنه است.

فرهنگسرای نیاوران

«شب سیصد و شصت و ششم» نام نمایشی است که ساعت ۲۰ در باغ این فرهنگسرا اجرا می‌شود. نویسنده و کرگردان این اثر علی اتحاد و بازیگران آن برکه بذری، پویا فیاضی، حسین رضایی، برنادت تاتارو، داریوش احمدی، گیز طاهایی، ملیکا بهجت، سوگند انتظاری، فاطمه توکلی، شیوا سرمست، شایان شهرابی، ثمین سارانی، شهریار نیک پیکران، حدیث لک و مهدیه ابراهیمی هستند.

مجموعه تئاتر دیوار چهارم

«حقایقی درباره یک ماهی مرده» نوشته محمد چرمشیر با تهیه‌کنندگی، طراحی و کارگردانی علی روان بد ساعت ۲۱:۳۰ در این تالار نمایشی روی صحنه است و بازیگران آن مرجان پورمحمودی، امیر شریعت، ابوالفضل سلحشور، میترا مسائلی هستند.

این تماشاخانه ساعت ۱۹ پذیرای نمایش «خنکای ختم خاطره» نوشته حمیدرضا آذرنگ با طراحی و کارگردانی پوریا جلال وند شده است. علیرضا زنده دل، بهار ودادی، پوریا جلال وندی، آوا ولدیان، فاروق محمدی، الهام غریب، مجید اقبالی، مهسا انصاری، علی دبستانی و یاسمن حسینی بازیگران این نمایش هستند.

همچنین نمایش «مرگ مشکوک» به نویسندگی مهدی ملکی و کارگردانی ساشا کشوادی از اول مهرماه ساعت ۱۹:۳۰ در این تماشاخانه روی صحنه است. در خلاصه داستان این نمایش آمده، پس از مرگ مشکوک نگهبان باغ وحش، بازپرس از میان حیوانات بدنبال قاتل می گردد...

محمد شعبانپور، سعید حسین خانی، مبینا کلاته، بهناز سبحانی، پگاه الله وردی، مسیح یوسفی، شایان تارخ، محمد اسماعیلی، زینب نجفی، مهرناز حسینی، مهدی رشیدی، احسان کلابی، محمدرضا حسنی، پرستو بازیار، فاطمه نوروزی، احمد بیستونی، امیرمحمد احمدی، سپهر عطایی، علیرضا موسوی، سحر جوکار، مریم قلی نژاد، رومینا اطمینان، آروین فلاح، ایمان تارخ، یاسمن عیسی زاده، رضوان عباسی، نازنین تنهایی، نیما ثبوتی، مستانه ایثار، رضا مردی، پارسا فرجاد منش، سعید بداغی، کارن رضایی معین، امیرعلی مهذب، ترانه چهرازی، فاطمه طاهری و آروین صبوری در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

تماشاخانه اهورا

«دوستان» نوشته کوبو آبه با دراماتورژی، کارگردانی و طراحی نادر نادرپور ساعت ۲۱ در این تالار نمایشی اجرا می‌شود و بازیگران این نمایش رامتین سلیمانی، مهشید دلاوری، شیما خوش اقبال، حسین کرمی، مروارید کفایی، نفیسه ترحم جو، مهسان فرخی، سید پارسا جعفری، پوریا رحمانی، ماهان خاتمی، شهاب کلانتری، فرهانه کلانتری، نوتاش نیک نژاد هستند.

تماشاخانه سرو

نمایش «کجایی ابراهیم» نوشته و کار لیلی عاج از اول مهرماه ساعت ۱۹ در این تالار نمایشی با بازی سید جواد حسینی، سیامک زین‌الدین، مرتضی عبداللهی، نهال حاجیان، شهروز آقائی پور، یزدان دارابی، مهدی جعفری پور و علی چاقوچی اجرا می‌شود.

تماشاخانه استاد مشایخی

«دیدن این نمایش جرم نیست» به نویسندگی و کارگردانی کامران پورناجی ساعت ۲۰ در این تالار نمایشی با ساحل نهاوندی، محمدرضا اکبری و مسعود زندی روی صحنه است.

خانه نمایش دا

نمایش «سوتفاهم» اثر آلبر کامو با طراحی و کارگردانی نیما ذاکر ساعت ۲۰:۳۰ در این تالار نمایشی روی صحنه است. لیلا بروفه، شبنم صادق زاده، ملیکا گل محمدی، فرید گلریز، نیما ذاکر، بابک بینش، محمدحسین علیزاده، علیرضا ولی پور، عاطفه موسوی، فرزانه سیری، مهدی عباسی، شکیلا تویلی و آتنا داداش زاده در این نمایش ایفای نقش دارند.

تماشاخانه هیلاج

«آلم_ آنی» نام نمایشی به نویسندگی، طراحی و کارگردانی نیما صمدی است که ساعت ۲۰ در این مجموعه با بازی نیما صمدی، امیرحسین سید اسماعیل، شهاب شیرین کلام، طنین بابایی، رضا محمدی، مهتاب باقری، غزل سلامی زاده، ابوالفضل محمد کاشی امیرحسین بهرامی، آیسان قنبر زاده، مهسا معدن پیشه، ایمان نیکخو و باران حسین پور اجرا می‌شود.

همچنین قرار است نمایش «مِرفی» به کارگردانی نگین ضیایی و نویسندگی سپیده ضیایی با اقتباس از رمان ساموئل بکت به همین نام از اواسط مهر ماه اجرای خود را آغاز خواهد کرد.

نمایش «مِرفی» در بیست و دومین جشنواره تئاتر دانشگاهی اجرا شده و همچنین در شهریور ماه ۱۳۹۸ به مدت ۷ شب در سالن وزارت ارشاد شهر نوشهر روی صحنه رفته است.

مکان، زمان، گروه بازیگران و سایر عوامل اجرایی نمایش «مِرفی» به زودی اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.