مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: "مجموعه دکمه‌های قاجاری" به عنوان چهاردهمین مجموعه آثار تاریخی این استان پروانه فعالیت دریافت کرد.

چهاردهمین مجموعه آثار تاریخی خراسان رضوی پروانه فعالیت دریافت کرد

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل مکرمی‌فر اظهار کرد : بر اساس ماده ۲۰ فصل سوم مصوبه هیات‌ وزیران مبنی بر حمایت از مالکان و دارندگان مجموعه‌های آثار تاریخی، فرهنگی و هنری، چهاردهمین مجموعه آثار تاریخی فرهنگی خراسان رضوی پروانه رسمی از اداره کل موزه‌ها و اموال منقول وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع ‌دستی دریافت کرد.

وی ادامه داد: این مجموعه متعلق به "سینا صابری" از مجموعه‌داران این استان است که با عنوان "مجموعه دکمه‌های قاجاری" پروانه رسمی فعالیت دریافت کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: این پروانه مدت یک سال اعتبار دارد و قابل تمدید است و مجموعه‌دار قادر است نسبت به فعالیت رسمی و قانونی برگزاری نمایشگاه و حضور در برنامه‌های فرهنگی و گردشگری اقدام کند.

وی افزود: مجموعه‌داران دیگری هم در این استان هستند که در حال هماهنگی و دریافت پروانه رسمی از اداره کل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی. گردشگری و صنایع ‌دستی می‌باشند.

مکرمی‌فر ادامه داد: از تمامی مالکان و دارندگان مجموعه آثار تاریخی و فرهنگی دعوت می‌کنیم با اطمینان کامل برای اخذ مجوز رسمی به این اداره کل مراجعه و پروانه بهره‌برداری دریافت کنند زیرا مقدمه ایجاد موزه خصوصی، دریافت این پروانه است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.