رییس هیأت دوومیدانی خراسان رضوی با انتقاد از عدم حمایت مسئولان کشوری و استانی از رشته دوومیدانی گفت: مایه تاسف است که مسئولان اهمیتی برای ورزش قائل نیستند.

شرایط بغرنج مالی، اجازه اعزام تیم دوومیدانی را به لیگ برتر نداد

به گزارش قدس آنلاین، علی سعادتمند ، در خصوص وضعیت هیأت دوومیدانی خراسان رضوی، اظهار کرد: به خاطر شیوع کرونا تقریبا ۵ ماه سالن‌ها تعطیل بود، اما تا جایی که کرونا اجازه می‌داد، ورزشکاران از سالن استاد صابری استفاده کردند. ورزشکاران همچنان به تمرین مشغولند، اما کرونا ضربه بزرگی به دوومیدانی وارد کرد. به کمک درآمدهای حاصل از سالن‌های دوومیدانی از ورزشکاران حمایت‌ می‌کردیم، اما از بهمن ماه همه چیز قطع شده و حتی اداره کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی و فدراسیون دوومیدانی هم حمایت مالی از ما نداشتند.

وی افزود: در سال گذشته تیم بانوان خراسان رضوی در لیگ برتر شرکت کرد و به مقام چهارم دست یافت. با نام تیم "شهر" در مسابقات بین‌المللی دهه فجر نیز جایگاه دوم را از آن خود کردیم. برای تیم دوومیدانی بانوان در لیگ برتر و مسابقات بین‌المللی دهه فجر ۳۶۰ میلیون تومان هزینه کردیم. پیش از برگزاری مسابقات، شهرداری مشهد قول اسپانسرینگ داد، اما باید پیش از حضور در مسابقات بابت حمایت شهرداری قراردادی منعقد می‌کردیم. در حال حاضر شهرداری خارج از مصوبات خود ۱۰۰ میلیون تومان به ما خواهدداد، اما حدود ۲۶۰ میلیون تومان دیگر کم داریم و فشار بزرگی در حال حاضر روی هیأت دوومیدانی وارد است.  

رییس هیأت دوومیدانی خراسان رضوی  ادامه داد: در سال جاری به دلیل شرایط بغرنج مالی، تیم بانوان دوومیدانی هیأت استان را به لیگ برتر نفرستادیم، در حالی که مدعی کسب مقام هم بودیم. تمام ورزشکاران خوب خراسانی به تیم سایر استان‌ها پیوسته‌اند. اگر تمام آن‌ها را در یک تیم جمع کنیم، قطعا جزو سه تیم برتر کشور خواهیم شد.  

سعادتمند در خصوص سایر اسپانسرها خاطرنشان کرد: بارها به دنبال اسپانسر رفتیم، اما فقط از فوتبال و فوتسال حمایت می‌کنند و زمانی که متوجه می‌شدند برای رشته دوومیدانی به دنبال حامی مالی هستیم، منصرف می‌شدند. دوومیدانی ورزشی نیست که کسی بتواند از رانتش استفاده کرده و منفعتی کسب کند. دوومیدانی ورزشی بی‌حاشیه، اما پر مدال است. باید فرهنگ ورزش را تغییر دهیم تا دوومیدانی جا بیفتد و مدال‌های متنوعی کسب کنیم.

وی تصریح کرد: دوومیدانی ورزش نخست ایران است. یک پنجم مدال‌های المپیک را دوومیدانی می‌گیرد، اما در آن هیچ سهمی نداریم. از ابتدای کارم در هیأت دوومیدانی خراسان رضوی، ورزش بانوان را زنده کردم تا مدال‌های مختلفی در بخش بانوان در مسابقات آسیایی و جهانی کسب کنیم، اما هیچ حمایتی از ما صورت نگرفته است. می‌خواهیم در سطح آسیا مدال بگیریم.

دوومیدانی در تقسمیات بودجه شورای شهر چه جایگاهی دارد؟

سعادتمند بیان کرد: شورای شهر مشهد ۴ میلیارد تومان به فوتبال و ۲ میلیارد تومان هم به کشتی خراسان اختصاص داد. دوومیدانی در کجای این تقسیمات بودجه شورای شهر قرار گرفته است؟ اگر دو هیأت ورزشی خراسان ورزشکار المپیکی داشته باشند، یکی از آنان دوومیدانی است.

رییس هیأت دوومیدانی خراسان رضوی عنوان کرد: شاهین مهردلان در بهمن ۹۸ رکورد آسیا را جابجا کرد. در سال قبل از ثبت رکورد، با حمایت مدیرکل سابق ورزش‌وجوانان خراسان رضوی و درآمدهای سالن‌ استاد صابری ۱۵۰ میلیون تومان به او کمک کردیم. رستم دستاربندان که رکوردار ایران شد و به عضویت تیم ملی بزرگسالان درآمد را به همراه مربی‌اش حمایت کردیم. نیما شادکام و مهلا محروقی که در مسابقات جهانی دانش‌آموزی صاحب کسب مدال شدند، نیز تحت حمایت مالی هیأت دوومیدانی خراسان رضوی بودند. برای تمام این ورزشکاران پول خرج کردیم، زیرا بدون هزینه هم نمی‌توان به این نتایج دست یافت، اما از بهمن ماه سال گذشته تمام این حمایت‌ها قطع شده است.

سعادتمند گفت: حسن تفتیان را در المپیک داریم، اما حامی نداریم. شاهین مهردلان در دهه فجر رکورد آسیا را جابجا کرد، اما در حال حاضر به دلیل عدم حمایت، رکوردش ۲ متر پایین‌تر آمده است. شاهین مهردلان ۱۴۰ کیلو وزن دارد و ماهیانه ۱۰ میلیون تومان غذا می‌خورد. در حال حاضر رکوردار آسیا پول ندارد غذا بخورد.

مهردلان خداحافظی کرده بود، اما او را بازگرداندیم

وی در رابطه با خبر خداحافظی شاهین مهردلان از دنیای ورزش، اظهار کرد: مهردلان از دنیای ورزش خداحافظی کرده بود، اما او را بازگرداندیم. در حال حاضر هم در مسابقات شرکت می‌کند، اما به دلیل عدم حمایت‌ها، افت کرده است. مهردلان در حال حاضر توسط مربی بومی تمرین داده می‌شود. بهترین مربی آسیا در حال حاضر اسنپ کار می‌کند. این مایه‌ تاسف است که ورزش اولویت نخست مسئولان نیست.

رییس هیأت دوومیدانی خراسان رضوی افزود: برای یک هیأت ورزشی استانی ۱۵۰ میلیون تومان مبلغ زیادی است که فقط برای یک ورزشکار هزینه کند. مهردلان زمانی که رکورد آسیا را جابجا کرد، از طرف هیات به او ۲۰ میلیون پاداش دادیم، در حالی که اداره کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی فقط ۵ میلیون به او پاداش داد. گفتن این حرف‌ها خنده‌دار است، اما متاسفانه اینها واقعیت تلخ ورزش است.

مدیرکل ورزش‌وجوانان استان باید در حد و اندازه  ورزش خراسان باشد

سعادتمند اضافه کرد: مدیرکل ورزش‌وجوانان استان باید در حد و اندازه  ورزش خراسان باشد. در دوره مدیریت سابق ورزش‌وجوانان خراسان رضوی ماهیانه ۵ میلیون تومان به حسن تفتیان کمک می‌شد. به عنوان کارمند اداره کل ورزش‌وجوانان بارها این مسائل را با مدیرکل مطرح کرده‌ و از او انتقاد کرده‌ام. در حال حاضر اداره کل ورزش‌وجوانان استان پولی برای کمک ندارد، البته زمانی هم که پول داشتند، کمک نمی‌کردند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.