دادگستری‌کل خراسان رضوی بخاطر شیوع ویروس همه‌گیر کرونا، تمام امور مربوط به پیگیری پرونده‌های قضایی شهروندان را از این پس مشروط به اخذ نوبت از طریق شبکه اینترنت اعلام کرد.

کرونا پیگیریهای قضایی را در خراسان رضوی اینترنتی کرد

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس اطلاعیه امروز  این دادگستری، مشروط بودن تمام امور مربوط به پیگیری پرونده‌های قضایی شهروندان به نوب‌تدهی اینرنتی "در اجرای سیاستهای کلی و بخشنامه ریاست قوه قضاییه مبنی بر ارائه خدمات غیرحضوری، کاهش مراجعان حضوری و جلوگیری از انتقال ویروس کرونا" صورت گرفته است.

دادگستری‌کل خراسان رضوی در اطلاعیه امروز  خود، پایگاه اینترنتی با آدرس www.adliran.ir را برای مراجعه شهروندان به منظور ارائه نوبت برای پیگیری پرونده‌های قضایی آنها اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: شهروندان پس از اخذ نوبت در مرحله انتخاب شده، با در دست داشتن برگه نوبت‌دهی به دادگستری مراجعه کنند.

بر این اساس، تمام اقدامات خدماتی از جمله "ثبت دادخواست، شکواییه، ثبت لایحه‌ها، دادخواست اجرای حکم، ابطال تمبر و رفع نقص" با نوبت‌دهی اینترنتی دفاتر خدمات در سطح شهر پذیرش و ارسال می‌شوند لذا دیگر نیازی به مراجعه حضوری شهروندان به دادگستری خراسان رضوی و شعبه‌های قضایی در این استان آن نیست.  

همچنین در اطلاعیه دادگستری‌کل خراسان رضوی تاکیده شده است، افرادی که از طریق ابلاغیه‌ها دعوت به حضور در محاکم شده‌اند و وقت رسیدگی دارند نیز موظف هستند بدون اخذ نوبت حتی با همراه داشتن دعوتنامه، به دادگستری و یا مجتمع قضایی مورد نظر خود مراجعه نکنند.  

۶۷۰ قاضی شاغل در دادگستری خراسان رضوی که نیمی از آنان روحانی هستند، سالانه یک میلیون فقره پرونده را در حوزه‌های مختلف قضایی این استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری قضاوت می‌کنند.  

"شوراهای حل اختلاف" نیز در قالب ۳۰۲ شعبه شهری و ۳۷۲ شعبه روستایی با بکارگیری سه هزار عضو در سطح استان خراسان رضوی شامل ۳۱ شهرستان، ۷۲ شهر، ۷۰ بخش و دو هزار و ۵۴۰ روستا فعالیت دارند.   ۱۱۲ شعبه از این تعداد شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی نیز در قالب هشت مجتمع در سطح شهرستان مشهد دایر هستند.  

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۴۴۶ هزار و ۴۴۸ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۲۵ هزار و ۵۸۹ نفر را در کشورمان گرفته است.  

همچنین تاکنون ۳۷۴هزار و ۱۷۰ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.