تولیت آستان قدس رضوی گفت: در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب پیرامون حل معضلات حاشیه شهر مشهد و رفع مشکلات مردم این مناطق طی تفاهم نامه ای با استانداری و شهرداری مشهد، آستان قدس بخش عظیمی از اراضی موقوفه ای خود را در شهرک شهید رجایی و باهنر با رعایت کامل غبطه و مصلحت وقف برای اجرای ۱۲ پروژه شامل احداث مجمتع های مسکونی، درمانی، فرهنگی، ورزشی و ... در اختیار مدیریت استانی و شهری قرار داد.

عزم آستان قدس برای کمک به حاشیه شهر مشهد جدی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در دیدار نمایندگان مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی که در تالار شهید سلیمانی حرم مطهر رضوی انجام شد، با بیان اینکه آستان قدس رضوی مشکل حاشیه شهر مشهد را مشکل خود می‌داند، اظهار کرد: خدمت رسانی آستان قدس به زائران و مجاوران، محدود به همین صحن و سرای نورانی و صیانت از موقافات آن نیست، بلکه حل مشکلات مردم در حاشیه شهر مشهد را از وظایف اصلی خود می دانیم.

وی ضمن تقدیر از تفاهم و همکاری خوب میان مسئولان مختلف مشهد از جمله شهرداری مشهد و استانداری خراسان رضوی، عنوان کرد: آستان قدس رضوی برای حل مشکلات مردم در شهرک‌ شهید رجایی و شهید باهنر اقدام تاریخی را با اختصاص چندین هکتار زمین به مدیریت شهری مشهد انجام داد که پیش از این سابقه نداشته است، اقدام مهمی که ضمن مراعات کامل غبطه و مصلحت وقف، در راستای رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد، رفع معضلات اجتماعی و کمک به نیازمندان انجام شد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مدیریت شهری مشهد متعهد شده است طی ۱۰ ماه با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان ۱۲ پروژه شامل پروژه هایی از جمله ساخت مراکز درمانی، احداث مجتمع های مسکونی، ساخت پارک، مجتمع ورزشی، ایجاد پل روی ریل راه آهن و ... را اجرا نماید که با این اقدامات تحول بزرگی در حاشیه مشهد اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: آستان قدس رضوی همچنین در راستای ساماندهی و تمرکززدایی از حاشیه شهر مشهد آماده همکاری با نهادهای ذی‌ربط و اعطای تسهیلات برای بازگشت خانوارهایی است که از روستاها، شهرها و مناطق دیگر به مشهد مهاجرت و در حاشیه این شهر اسکان‌ یافته‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی تصریح کرد: به میزان امکانات و توان آستان قدس آماده همکاری با نهادهای مسئول برای اشتغال و اسکان حاشیه‌نشینان مشهد در دیار و زادگاهشان هستیم و با اجرای طرح‌هایی تلاش می‌کنیم الگوهایی از چرخه اقتصاد روستایی و مناطق محروم را برای مهاجرت از حاشیه شهر به روستاها و شهرهای مبدأ اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه با ایجاد زمینه‌ اشتغال در روستاها می‌توان از مهاجرت‌های بی‌رویه و افزایش جمعیت حاشیه شهرها پیشگیری کرد، گفت: توانمندسازی و درآمدزایی روستاییان می‌تواند زمینه بازگشت آن‌ها را فراهم کند، لذا آستان قدس رضوی در این راستا طرح اختصاص دام سبک و آموزش دامپروری به روستاییان را آغاز کرده است، این طرح تاکنون در مناطق مختلف کشور از جمله شهرستان کلات خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و مناطق سیل‌زده کشور اجرایی شده و در حال انجام است.

لازم به ذکر است در ابتدای این دیدار حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر، حجت الاسلام محمدحسین بحرینی، جواد کریمی قدوسی، سید امیرحسین قاضی‌زاده و فاطمه رحمانی، نمایندگان مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از توجه و تلاش آستان قدس رضوی برای ساماندهی حاشیه شهر، به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.