رییس اتاق ایران و کره جنوبی درباره آخرین تحولات و اقدامات مقامات کره جنوبی برای بازپرداخت وجوه بلوکه شده ایران در بانک‌های این کشور گفت: مقامات کره‌جنوبی برای اعلام موضع شفاف در قبال آزادکردن دارایی‌های بلوکه شدن ایران منتظر نتایج انتخابات آمریکا هستند.

بلوکه شدن دارایی‌های ایران؛ کره جنوبی منتظر نتیجه انتخابات آمریکاست

قدس آنلاین؛ در حالی که حدود ۲ سال از بلوکه شدن پول ایران توسط کره‌ای‌ها به بهانه تحریم‌های آمریکا می‌گذرد و بانک‌های کره جنوبی با نگاه فرصت طلبانه، اموال ایران را به بهانه تحریم بلوکه و از آن استفاده می‌کنند، رویکرد مقامات کره جنوبی حاکی از آن است که این کشور که تحت تاثیر فشارهای ایالات متحده تاکنون اقدام موثری در ازادکردن پول های بلوکه شده ایران انجام نداده است درصدد خرید فرصت با نیم نگاهی به سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا است.

این در حالی است که ایران تهدید کرده است در صورتی که کره‌ای ها اقدام عاجلی در رابطه یا بازپس‌گیری اموال ایران انجام ندهند  از طرق مختلف از جمله اقدامات حقوقی در مجامع بین المللی موضوع را پیگیری خواهند کرد.

در این رابطه محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور روز چهارشنبه (دوم مهرماه) در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت باز پس گیری اموال ایران از کره جنوبی اظهار کرد: با مقامات کره‌ای صحبت کردیم حتی کار به تهدید هم کشیده شده است.

وی افزود: هم‌اکنون مقدمات کارهای حقوقی شروع شده و شاهدیم کره‌ای‌ها علامت‌های مثبتی نشان دادند، ‌منتظر اقدام ‌عملی آنها هستیم‌ در غیر این صورت ما تصمیم‌های خود را اجرایی می‌کنیم.

«حسین تنهایی» رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و کره جنوبی در رابطه با آخرین تحولات در باره مسئله آزادکردن پول‌های بوکه شده ایران در کره‌جنوبی به قدس آنلاین گفت: فعلاً رایزنی‌ها در حد گفت‌وگوهای سیاسی است و اقدام عملی از جانب کره‌ای‌ها صورت نپذیرفته است و لی برنامه شکایت رسمی از کره جنوبی از سوی کشورمان دنبال می‌شود.

 تنهایی در پاسخ به این پرسش که علت اینکه تاکنون اقدام عملی در این رابطه از سوی طرف کره ای صورت نگرفته است نیز گفت: کره‌­ای‌ها در حالت کلی علاقه‌مند به برقراری رابطه با ایران هستند و ظاهراً تمایل به همکاری دارند، فقط کره جنوبی نگرانی‌هایی از جانب کره شمالی احساس می‌کنند که دلیل گوش به فرمان بودن آنها از آمریکا هم همین مسئله است؛ ترس کره‌­ای‌ها از این است که آمریکا پشت آن ­ها را از لحاظ سیاسی و امنیتی خالی کند.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و کره جنوبی درباره آخرین تحولات و اقدامات مقامات کره جنوبی برای بازپرداخت وجوه بلوکه شده ایران در بانک های این کشور نیز گفت: در آخرین گفت‌وگوهایی که در این رابطه داشتم ظاهراً کره‌ای‌ها به تدریج دارند برای بازپرداخت وجوه ایران برنامه ریزی می‌کنند؛ شخصاً تصور می‌کنم کره‌ای‌ها به این دلیل روند گفت‌وگوها را کِش می‌دهند تا انتخابات آمریکا انجام شود و بتوانند این مسئله را شفاف اعلام کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.