معاون استاندار و فرماندار شهرستان نیشابور گفت: تا کنون به ۱۵ مدرسه این شهرستان به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی هشدار داده شده است.

هشدار کرونایی به ۱۵ مدرسه در نیشابور/ عادی‌انگاری موجب افزایش آمار مبتلایان کرونا شد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا قامتی  عنوان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا صبح یکشنبه ۴۱۹۵ نفر به مراکز درمانی مراجعه داشته‌اند، همچنین تا کنون ۳۶۱۷ نفر نیز ترخیص و ۵۰۲ نفر فوت کرده‌اند که ۲۷۰ نفر این افراد مشکوک و ۲۳۲ نفر مثبت به کرونا بوده‌اند.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ نفر با علائم ابتلا به کرونا به بیمارستان شهرستان مراجعه داشته‌اند که ۱۷ نفرشان بستری و یک نفر نیز ترخیص شده است.

قامتی با بیان اینکه تا کنون از ۵۳۱۸ نفر تست گرفته شده که تست ۳۰۰۰ نفر منفی و ۲۳۱۸ نفر دیگر نیز مثبت بوده است، مطرح کرد: اگر چه بستری‌ها در نیمه ابتدای اردیبهشت‌ماه به کمتر از ۵۰ نفر رسید، اما از ۲۰ شهریور ماه به بعد روند صعودی به خود گرفت به‌ طوری که اکنون ۷۶ نفر در بیمارستان بستری هستند.

وی بیان کرد: به دلیل شروع فصل پاییز و شیوع ویروس آنفلوآنزا نگرانی‌هایی را داشتیم به همین علت تغییراتی را در محیط فعالیت بیمارستان ۲۲ بهمن انجام دادیم به طوری که اورژانس تروما به بیمارستان حکیم منتقل شد.

فرماندار شهرستان نیشابور گفت: با انتقال اورژانس اکنون ظرفیت بیمارستان ۲۲ بهمن به ۳۰۰ تخت برای بستری بیماران کرونایی در شرایط اضطراری افزایش یافته و در صورتی که به شرایط پیک برسیم تدابیر لازم اتخاذ شده است.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه در فروردین و اردیبهشت‌ ماه میانگین سنی مبتلایان به کرونا زیر ۱۸ سال که بستری شدند ۴ درصد و در تیر ماه حدود ۱۰ درصد بود ولی اکنون به ۱۷ درصد افزایش یافته است.

۲۵ درصد کادر درمانی و پرستاری به کرونا مبتلا شدند

قامتی تصریح کرد: هر چند تا کنون حدود ۲۵ درصد کادر درمانی و پرستاری به کرونا مبتلا شدند ولی خوشبختانه تلفاتی نداشته‌ایم، در حوزه اداری هم متأسفانه رئیس بنیاد شهید شهرستان به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند.

وی با اعلام اینکه آمار مبتلایان بین زنان و مردان شهرستان متعادل است، عنوان کرد: در اواخر شهریور ماه و ابتداء مهر ماه با شکل‌گیری چند مقوله اجتماعی نسبت به ماه‌های دیگر مواجه بودیم که آیین عزاداری، بازگشایی مدارس و... از آن جمله است.

معاون استاندار و فرماندار نیشابور مطرح کرد: اگر چه انتظار داشتیم مسافرت‌ها کمتر شود، اما در شهریور ماه سفرهایی را داشتیم و بخشی از افزایش آمار مبتلایان به همین دلیل بود، از سویی دهه اول محرم را هم داشتیم که البته هیأت‎های مذهبی همکاری خوبی را با ستاد کرونای شهرستان داشتند و تقریباً کار قابل قبولی انجام شد.

فقط ۳۰ درصد دانش آموزان در کلاس‌های درس حضور دارند

وی همچنین در خصوص بازگشایی مدارس گفت: تأکید شورای آموزش‌ و پرورش شهرستان بر این بود تا خانواده‌هایی که امکان مدیریت تحصیلی فرزندانشان را در منزل دارند از طریق شبکه شاد و بسته‌های آموزشی تحصیل را ادامه دهند.

قامتی اظهار کرد: هر چند در ابتداء بازگشایی مدارس ۷۰ درصد دانش‌آموزان در مدارس حضور داشتند، اما اکنون این آمار به ۳۰ درصد کاهش یافته و ۷۰ درصد دانش‌آموزان در منزل و از طریق سامانه شاد و بسته‌های آموزشی تحصیل می‌کنند.

وی گفت: فقط ۳۰ درصد دانش‌آموزان به شکل حضوری در کلاس‌های درس هستند و باقی از طریق فضای مجازی، شبکه شاد، صدا و سیما و بسته آموزشی فعالیت خود را دنبال می‌کنند.

فرماندار نیشابور افزود: با وجوداینکه به‌ طور مداوم گروهای ارزیابی فعالیت دارند و تا کنون در ۵ مرحله آموزش‌های لازم به مدیران مدارس داده شده، اما تا روز یکشنبه به ۱۵ مدرسه به دلیل عدم رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی تذکر داده شده و اگر باز هم رعایت نکنند، تعطیل خواهند شد.

وی بیان کرد: با توجه به نگرانی‌هایی که برای تأمین تجهیزات ضد عفونی کننده و ماسک وجود داشت طی دو مرحله منابع لازم در قالب سرانه‌های بهداشتی مدارس به شهرستان تخصیص یافت که روز یکشنبه نیز ۴۵۰ میلیون تومان تخصیص یافت.

بستری یک دانش‌آموز در بیمارستان

قامتی عنوان کرد: بر اساس آخرین آمار هیچ دانش‌آموزی به دلیل حضور در مدرسه به کرونا مبتلا نشده فقط یک نفر از دانش آموزان که آن‌ هم از طریق والدین در خانواده مبتلا شده بود توسط واحد درمان بلافاصله پیگیری‌های لازم صورت گرفت و اکنون در بیمارستان بستری است.

وی بیان کرد: تا کنون گزارشی از ابتلاء معلمان به کرونا در شهرستان نداشته‌ایم، بیشترین علت ابتلاء شهروندان به کرونا را به دلیل تجمع در مراسم عروسی قبل از ماه محرم، مراسم عزا و حضور در مراسم خدماتی و صنفی به خصوص مراکز پوشاک و لوازم‌ آرایشی بانوان و همچنین میدان‌های خرید میوه و تره‌بار بوده است.

استفاده از ماسک کمتر از ۵۰ درصد

نماینده عالی دولت در نیشابور اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‎های صورت گرفته طی یک ماه گذشته بالغ‌بر ۵۰ تا ۶۰ درصد شهروندان از ماسک استفاده می‌کردند، اما اکنون این آمار به دلیل عادی انگاری در مراکز عمومی و خیابان‌ها به کمتر از ۵۰ رسیده است.

وی مطرح کرد: مبارزه با کرونا باید اجتماعی باشد و همه مردم باید در مبارزه مشارکت کنند و با توجه به اینکه تحریم‌های ظالمانه موجب شده در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی محدودیت‌هایی داشته باشیم از مردم درخواست داریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کادر درمانی کمک کنند و ضمن استفاده از ماسک در مراکز عمومی کمتر حضور پیدا کنند.

وی تأکید کرد: اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم و یا پیک سوم آغاز شود و گسترش یابد قطعاً با محدودیت‌هایی مواجه خواهیم شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.