آئین بزرگداشت سی و نهمین سالگرد شهادت مظلومانه حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالکریم هاشمی‏‌نژاد در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

آئین بزرگداشت شهید هاشمی‌نژاد در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالگرد شهادت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالکریم هاشمی ‌نژاد صبح امروز با حضور مصطفی خاکسار قهرودی قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی و جمعی دیگر از خادمان،  مسئولان و  مدیران این آستان مقدس و همچنین جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار شد.
این مراسم  با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط محمدجواد پناهی و سید مرتضی سادات فاطمی از قاریان و اساتید ممتاز و بین‌المللی آستان مقدس رضوی آغاز شد و با مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت اهل‌بیت(ع) توسط علی خوش‌چهره ادامه پیدا کرد.
در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر فرزانه به ایراد سخنرانی پیرامون تبیین شخصیت شهید هاشمی نژاد پرداخت و گفت: یکی از نیازهای اصلی حکومت اسلامی برای داشتن اقتدار، وجود روحانیت مسلح به علم روز است که بتواند پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشد.
وی تصریح کرد: یک روحانی برای اینکه بتواند پاسخگوی نیازهای دینی مردم در هر زمان باشد باید معرفت دینی و معرفت اسلامی پیدا کند. وقتی روحانی به سلاح علم روز مسلح باشد، یکی از عوامل اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی تحقق پیدا می‌کند.
امام‌جمعه موقت مشهد بابیان اینکه شهید هاشمی نژاد شخصیتی ممتاز در تاریخ انقلاب اسلامی بود، اظهار کرد: این شهید والامقام مسلح به سلاح علم بود به همین خاطر در استحکام نظام جمهوری اسلام نقش مهمی ایفا کرد.
وی یکی از ویژگی‌های شهید هاشمی نژاد را داشتن روحیه انقلابی دانست و گفت: بدون داشتن روحیه انقلابی نمی‌توان معرفت انقلابی پیدا کرد چراکه اسلام یک دین انقلابی است و داشتن این روحیه به شهید هاشمی نژاد مجال داد تا اسلام انقلابی را به‌خوبی بشناسد.
فرزانه ابراز کرد: اعتقاد راسخ، قاطعیت و شجاعت از دیگر ویژگی‌های شهید هاشمی نژاد بود. این شهید والامقام اعتقادی عمیق و قوی به دین و انقلاب داشت و این اعتقاد راسخ به او یک قاطعیت فوق‌العاده بخشیده بود.
وی بابیان اینکه قاطعیت هر انسان در شجاعت او بروز و ظهور پیدا می‌کند، ابراز کرد: شهید هاشمی نژاد بارها از طرف نیروهای ضدانقلاب و منافقین تهدید به مرگ شده بود ولی این تهدیدها هرگز در اعتقاد راسخ او تزلزلی به وجود نیاورد و آن شهید بزرگوار با قاطعیت فعالیت‌های انقلابی خود را ادامه داد.
وی سومین خصیصه شهید هاشمی نژاد را تهذیب نفس و ساده زیستی دانست و گفت: ساده زیستی در اسلام یک اصل است و هرکسی که بخواهد در مسیر خدمت به خلق خدا قرار بگیرد باید ساده زیستی را سرلوحه زندگی خود قرار دهد.
سخنران حرم رضوی بیان کرد: اعتقاد راسخ، شجاعت و ساده زیستی سه شاخصه اصلی شهید هاشمی نژاد بود که از او یک شخصیت بی‌بدیل ساخت و منافقین که شخصیت والای او را درک کرده بودند قصد ترور او را کردند و این شخصیت بزرگ انقلابی را به‌صورت ناجوانمردانه‌ای به شهادت رساندند.
یادآور می‌شود؛ شهید سید عبدالکریم هاشمی نژاد از روحانیان مبارز انقلاب اسلامی، هفتم مهرماه سال ۱۳۶۰هم‌زمان با سالروز شهادت امام جواد(ع) در محل دفتر حزب جمهوری اسلامی مشهد در عملیات انتحاری ترور شد و به شهادت رسید. این شهید والامقام در حرم مطهر رضوی مدفون است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.