مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع خراسان رضوی از افتتاح ۹ پروژه بوم‌گردی و ۶ خانه صنایع‌دستی در هفته گردشگری در این استان خبر داد.

افتتاح ۹ پروژه بوم‌گردی و ۶ خانه صنایع‌دستی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل مکرمی‌فر ظهر امروز در آیین افتتاح یکی از دفاتر خدمات گردشگری در تربت‌ حیدریه اظهار کرد: برنامه کاری ما افتتاح ۵۰ پروژه بومگردی تا پایان سال جاری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع خراسان رضوی با بیان اینکه تا پایان دولت دوازدهم ۲۱۲ پروژه گردشگری در این استان به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: این پروژه‌ها در تمام حوزه‌ها شامل خانه‌های صنایع دستی، میراث فرهنگی و تاسیسات گردشگری هستند.

وی با اشاره به افتتاح پنج پروژه هتل و تاسیسات گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۱۱۰ میلیارد تومان در خراسان رضوی، افزود: این پروژه‌ها توسط ریاست محترم جمهوری و مقام عالی وزارت در قالب ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید و بقیه که عمدتا تاسیسات اقامتی هستند، در دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود.

مکرمی‌فرعنوان کرد: اکنون در خراسان ‌رضوی یک هزار و ۶۰۰ اثر ثبت شده ملی و ۲ هزار اثر شناسایی شده، در مجموع حدود ۴ هزار اثر داریم، ولی اعتبارات میراث فرهنگی برای مرمت تمامی این بناها کافی نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع خراسان رضوی در مورد اقدامات صورت گرفته در حوزه بوم‌گردی بیان کرد: ما تا ابتدای سال ۹۷، ۲۶ بوم‌گردی داشته‌ایم که در حال حاضر این تعداد به ۱۰۳ بوم‌گردی فعال افزایش پیدا کرده و ۴۹ بوم‌گردی دیگر نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی متذکر شد: به‌علاوه ۱۰۰ موافقت اصولی برای راه‌اندازی بوم‌گردی صادر شده و در سال ‌های ۱۴۰۰ یا ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسند، همچنین در ابتدای سال ۹۸ جهت ارتقای بخش تخصصی تاسیسات گردشگری، دوره‌های آموزشی برگزار کردیم که در این دوره‌ها ۲۱۴ هزار ساعت آموزش انجام گرفته با استقبال بسیاری خوبی مواجه شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.