مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به تداوم روند قطع اشتراک آب، برق و گاز مدارس در این استان بخاطر انباشت بدهی اشاره و بیان کرد: پایان دادن به این وضعیت نیازمند اصلاح الگوی مصرف و همکاری شرکت‌های ارائه حاملهای انرژی است.

تاکید مدیرکل آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی بر اصلاح الگوی مصرف انرژی در مدارس

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده اظهار کرد :  از ابتدای سال تحصیلی جاری به دلیل بدهی مالی به شرکتهای خدماتی، اشتراک آب، برق و گاز چندین مدرسه در این استان قطع شده که با رایزنی و اقدامات مقطعی، دوباره وصل شده است.

وی بدون اشاره به تعداد این مدارس ادامه داد: این در حالی است که در "قانون بودجه‌کل کشور" تصریح شده است مصرف آب، برق و گاز مدارس با رعایت "الگوی مصرف" رایگان بوده و آموزش و پرورش از پرداخت هزینه آنها معاف است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی عامل ایجاد مشکل را الگوی تعیین شده میزان مصرف آب، برق و گاز برای مدارس اعلام و بیان کرد: این الگو که هم‌اینک مبنای صدور قبض‌های هزینه انرژی مصرفی مدارس می‌باشد، بطور مستقیم از سوی شرکتهای خدمات‌رسان تعیین شده است. 

وی گفت: "الگوی مصرف انرژی مدارس" را در حالی شرکتهای خدمات‌ دهنده مشخص کرده‌اند که می‌بایست کمیته مشترکی از نمایندگان آموزش و پرورش و شرکتهای خدماتی این الگو را تعیین کند زیرا الگوی مصرف کنونی برای هیچ مدرسه‌ای قابل رعایت و اجرا نیست.

خدابنده افزود: میزان تعیین شده مصرف آب در قالب الگوی کنونی برای مدرسه‌ای با ۴۰۰ دانش‌آموز آنقدر کم است که به هیچوجه قابل اجرا و رعایت نیست و همین باعث شده میزان مصرف و رقم قبوض آب مدارس از حد تعیین شده در این الگو بالاتر رود.

وی ادامه داد: با این الگو هیچ مدرسه‌ای امکان استفاده از معافیت در پرداخت قبوض را پیدا نمی‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: علاوه بر آن زمانی برای هر مدرسه حق انشعاب آب، برق و گاز پرداخت شده که تعداد دانش‌آموزان آن بسیار کمتر از اکنون بوده است لذا میزان الگوی مصرف بر اساس شمار اعلامی اولیه تعیین گردیده است.

وی افزود: این آمار که مربوط به گذشته و جمعیت کمتر دانش‌آموزان در مدارس بوده نیز نیازمند اصلاح و به‌روزرسانی است. 

خدابنده ادامه داد: بدهی کنونی آموزش و پرورش استان در این زمینه ۱۵۰ میلیارد ریال است که امیدواریم بتوان در قالب اقدام مشترک با همکاری شرکتهای آب، برق و گاز این وضعیت را اصلاح کرد.

وی گفت: همچنین لازم است الگوی مصرف انواع انرژی برای مدارس مختلف در مناطق کوهستانی، گرمسیری و کویری با اخذ نظر آموزش و پرورش به‌روزرسانی شده و مطابق شرایط واقعی تعیین گردد. 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.