قیمت تخم‌مرغ و مباحثی که طی چند روز گذشته پیرامون آن بود ابتدا واکنش وزیر جهاد کشاورزی را در پی داشت تا جایی که وزیر اعلام کرد قیمت تخم‌مرغ از شنبه (ابتدای هفته) کاهش می‌یابد و تخم‌مرغ با قیمت هر شانه ۲۶ هزار تومان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

گشتیم نبود، نگرد نیست!

هاشم رسائی‌فر/

 قیمت تخم‌مرغ و مباحثی که طی چند روز گذشته پیرامون آن بود ابتدا واکنش وزیر جهاد کشاورزی را در پی داشت تا جایی که وزیر اعلام کرد قیمت تخم‌مرغ از شنبه (ابتدای هفته) کاهش می‌یابد و تخم‌مرغ با قیمت هر شانه ۲۶ هزار تومان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. شنبه که آمد خبری از کاهش قیمت تخم‌مرغ نشد، از این رو سراغ معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی رفتیم تا از وی در مورد این موضوع بپرسیم. علی غفوری مقدم تصمیم‌گیری در خصوص شرایط عرضه تخم‌مرغ در بازار با قیمت مصوبی که وزیر اعلام کرده بود را منوط به تشکیل جلسه تنظیم بازار استان دانست و اینکه در این جلسه فکری برای تأمین تخم‌مرغ و عرضه آن به بازار اندیشیده شود.

•       مصوبه جلسه تنظیم بازار

یکشنبه جلسه ستاد تنظیم بازار استان برگزار شد. جلسه‌ای که حتی رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی  نیز در آن حضور داشت. بحث تأمین تخم‌مرغ از مرغداری‌های استان آن هم با قیمت ۱۲ هزار تومان و در اختیار گذاشتن تخم‌مرغ به فروشگاه‌ها موضوع اصلی این جلسه بود که در نهایت قرار بر این شد با همکاری جهاد کشاورزی خراسان رضوی پس از شناسایی مرغداری‌هایی که مایل به همکاری در این طرح هستند نهاده مورد نیاز با قیمت تعدیل شده در اختیار آن‌ها قرار گیرد تا آن‌ها نیز تخم‌مرغ تولید شده را با همان قیمت ۱۲ هزار تومان برای هر کیلو در اختیار شبکه توزیع قرار دهند.

بستر توزیع این گروه از تخم‌مرغ‌ها طبق آنچه در جلسه ستاد تنظیم بازار مورد تأکید واقع شده فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بازارهای شهرداری است که تخم‌مرغ می‌بایست هر کیلو ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان به مشتری ارائه شود. این فروش البته با اولویت عرضه ابتدایی در مناطق کم‌برخوردار خواهد بود و پس از آن با تأمین تخم‌مرغ بیشتر زمینه فروش در تمام شهر فراهم می‌شود.

•       قیمت تخم‌مرغ هنوز کاهشی نشده است

با این تفاسیر آنچه در حال حاضر در بازار در مورد تخم‌مرغ و قیمت آن وجود دارد این است که هنوز قیمت این ماده غذایی به آنچه مد نظر و اعلام مسئولان است نزدیک نشده و قیمت‌ها همچنان بالاست.

از متصدی یکی از فروشگاه‌های شهر مشهد در خصوص قیمت این روزهای تخم‌مرغ می‌پرسم که می‌گوید: «قیمت تخم‌مرغ با قبل خیلی فرق نکرده است».

او در پاسخ به این مطلب که در خبرها اعلام شده از شنبه تخم‌مرغ ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان باید به دست مصرف‌کننده برسد، می‌گوید: چطور می‌توانیم تخم‌مرغ را با این قیمت به مردم بفروشیم وقتی بالاتر از این باید بخریم! ما هم این موضوع را شنیدیم که گفته‌اند قیمت تخم‌مرغ پایین‌تر از این می‌شود اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.