معاون دادستان مرکز خراسان رضوی با تأکید بر اینکه در جلسه‌ای که با هیأت ورزش جوانان و پلیس امنیت اخلاقی داشتیم بنا شد تا تورهای مسافرتی خانوادگی برگزار شوند، گفت: خط قرمز ما ابتذال و برخورد با افرادی است که بدون داشتن صلاحیت لازم تورهای گردشگری راه می‌اندازند و زمینه فساد دختران و پسران را فراهم می‌کنند.

مخالف برگزاری تورهای گردشگری خانوادگی نیستم

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل رحمانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در دادگستری خراسان رضوی برگزار شد، شفافیت و پاسخگویی به مطالبات مردم را دو مؤلفه اساسی حکومت دینی که سرآمد حکومت‌های مردم سالار است برشمرد و پاسخگویی به مطالبات مردم را به دور از هر گونه سانسوری امری ضروری عنوان کرد.

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مطالبه‌گری و دفاع از حقوق عامه و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی جزو وظایف اصلی دادستان عمومی و انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه در دادسرای ناحیه ۶ اولین هدف اصلی ما مبارزه با ناامنی‌ها و دفاع از حقوق عامه مردم است، بیان کرد: طبق ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی تصمیم گرفتیم که اگر فردی به وسیله صلاح سرد یا گرم اقدام به سرقت و ناامنی کند حکم محاربه را برای وی صادر می‌کنیم و این سیاست آثار خودش را به زودی نشان می‌دهد.

رحمانی با بیان اینکه طبقه ماده ۶۱۸ قانون تعزیرات جمع‌آوری حیوانات در سطح شهر بر عهده شهرداری است، اظهار کرد: برخورد با سگ‌گردانی‌ها  در شهر جزو دستور کار است، زیرا آوردن حیوانات در بوستان‌ها علاوه بر اینکه مخل آسایش مردم است، حقوق حیوانات را هم زیر سوال می‌برد.

سرپرست دادسرای ناحیه ۶ مشهد از مردم به عنوان پشتوانه اصلی انقلاب اسلامی یاد کرد و ادامه داد: بیش از ۳۰ سال است که دشمن سعی دارد جوانان‌ ما را به ابتذال بکشد، افرایش طلاق، اعتیاد و استفاده از مشروبات الکی از اقدامات ضد انقلاب علیه جمهوری اسلامی است.

وی در خصوص برگزاری تورهای گردشگری تصریح کرد: برگزاری تورهای گردشگری در ایام کرونا باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و هماهنگی سازمان بهداشت باشد.

رحمانی در پاسخ به این سوال که نظارت بر روی سگ‌گردانی‌ها و تورهای مختلط چگونه است، گفت: ما نمی‌توانیم کسی که با سگ در مجامع حضور پیدا می‌کند را بشر تلقی کنیم و کسی که ترس و چندش را از سگ و حیوانات در جامعه دارد را بشر حساب نکنیم، باید نگاهی جامع داشته باشیم، در درجه اول بنرهایی را به منظور اطلاع رسانی نصب می‌کنیم و در مرحله دوم به برخورد با این متخلفان می‌پردازیم.

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی با تأکید بر اینکه در جلسه‌ای که با هیأت ورزش جوانان و پلیس امنیت اخلاقی داشتیم بنا شد تا تورهای مسافرتی خانوادگی برگزار شوند، ابراز کرد: خط قرمزما ابتذال و برخورد با افرادی است که بدون داشتن صلاحیت لازم تورهای گردشگری راه می‌اندازند و زمینه فساد دختران و پسران را فراهم می‌کنند.

وی از مردم خواست اگر موردی را در خصوص سواستفاده از کودکان مشاهده کردند به دادسرای ناحیه ۶ و فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

رحمانی از کاهش برگزاری مراسم‌های لهب‌ العب در باغ ویلاها خبر داد و متذکر شد: در صورت مشاهده چنین مراسماتی برخورد جدی با صاحب باغ و ویلا، فرد دعوت کننده و گروهی که به عنوان دی‌جی در این مراسم‌ها حضور دارند می‌شود و افراد خاطی به عنوان متهم تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

سرپرست دادسرای ناحیه ۶ مشهد با بیان اینکه کرونا اثرات مخربی را بر معیشت اقتصادی خانوارها گذاشته است، افزود: رونق اقتصادی و عمل به رزمایش مواسات و همدلی که رهبری فرموده‌اند، می‌تواند به وضعیت مردم کمک کند، همچنین دستگاه قضا نیز اقدامات مختلفی را برای کمک به خانوارها انجام داده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.