نماینده بنیاد علوی در شرق کشور با بیان این که این نهاد با طرح‌های در دست اقدام، زیرساخت‌های توسعه در رشتخوار را فراهم می‌کند ، گفت: تلاش می‌شود با همراهی دولت و سایر نهادهای حمایتی، علاوه بر ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی، چهره این شهرستان را از فقر پاک و این منطقه را بیش ‌از پیش آباد کنیم.

بنیاد علوی زیرساخت‌های توسعه در رشتخوار  را فراهم می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، حسین میرطاهری  در جلسه شورای اداری رشتخوار افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی، ۱۴ بند را به بنیاد علوی تکلیف کردند که در قالب آن توانمندسازی محرومان و تحقق الگوی جامع آبادانی و پیشرفت مناطق محروم هم قرار دارد.

وی با بیان این که بنیاد مستضعفان و علوی در ۳۰ نقطه از کشور برای رفع محرومیت و فقرزدایی ورود پیدا کرده اند ادامه داد: در رشتخوار خراسان رضوی نیز با کمک دستگاه‌های اجرایی، همه با هم برای محرومیت‌زدایی این شهرستان تلاش می‌کنیم.

نماینده بنیاد علوی در شرق کشور، تقویت جوامع محلی و جلب مشارکت بیشتر مردم برای رفع محرومیت را از رویکردهای اصلی بنیاد علوی ذکر کرد و گفت: تحقق و اجرای کامل این طرح‌ها که بین سه تا پنج سال زمان نیاز دارد مستلزم طراحی و برنامه‌ریزی اصولی برای رفع  مشکلات و ایجاد تحول و پیشرفت در منطقه است.

میرطاهری افزود: تاکنون کارهای بزرگی در کشور انجام‌ شده است و کارهای بر زمین مانده نیز بسیار زیاد است که با اعتبارات دولتی می‌توان به ‌صورت گره‌گشا اقداماتی را انجام داد و مبنا و رویکرد بنیاد علوی هم تعامل با دولت است تا با توانمندسازی، آموزش و تسهیل‌گری، محرومیت زدایی کنیم و در کنار این اقدامات، پروژه‌های عمرانی هم در دستور کار است و منابعی به این امر اختصاص می‌یابد.

فرماندار رشتخوار هم در این جلسه با بیان این که بنیاد علوی باید نسبت به تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام از جمله راه ارتباطی سرآسیاب جنگل به رشتخوار اهتمام بیشتری داشته باشد، افزود: تعریض مسیر ارتباطی بخش جنگل به رشتخوار به طول ۱۲۵ کیلومتر، نیازمند ۴۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار است.

خالقداد عرب افزود: بنیاد علوی امسال با کمک دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهرستان رشتخوار، ۲۱ میلیارد ریال در قالب کارت هدیه بین محرومان این شهرستان توزیع می‌کند.
وی با تاکید بر این که دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی و مسوولان باید برای خدمت به محرومان، ایجاد اشتغالزایی و عمران و آبادانی مناطق محروم اهتمام بیشتری داشته باشند ادامه داد: شهرستان رشتخوار در بخش‌های مختلف از جمله دامداری، کشاورزی و صنعت ظرفیت شکوفایی دارد که با همت بنیاد علوی و مستضعفان این مهم محقق خواهد شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.