سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: نرخ‌های نجومی پروازهای شرکت‌های هواپیمایی خارجی نیازمند کنترل و نظارت است.

نرخ پروازهای خارجی نیازمند نظارت و کنترل است

به گزارش قدس آنلاین، مجید فرقانی اظهار کرد : نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای مختلف خارجی دچار افزایش ۱۰۰ درصدی و حتی بیشتر از آن شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون پرواز در اغلب مسیرهای خارجی هنوز برقرار نشده است،  ادامه داد: بیشترین افزایش نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای استانبول، امارات و کشورهای اروپایی صورت گرفته و شاهد انحصار فعالیت شرکتهای هواپیمایی در این زمینه هستیم.

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: گرچه بخشی از این افزایش قیمتها با بازگشت محدود شرکت‌های خارجی دیگر به عرصه پرواز تا حدودی تعدیل شده اما همچنان این افزایش نرخها مشکل آفرین شده است.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش نرخ بلیت پروازهای خارجی افزایش قیمت ارز است افزود: این روند موجب گلایه‌ و نارضایتی شدید مسافران شده و در برخی موارد منجر به درگیری آنان با کارکنان شرکتهای هواپیمایی نیز شده است.

فرقانی ادامه داد: مسوولیت نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی خارجی معاونت حمل و نقل هوایی سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکتهای هواپیمایی است.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ اقدام روشنی در این زمینه از سوی واحدهای ناظر بر این شرکتها مشاهده نشده است، گفت: مسافران گلایه خود را به دفاتر خدمات مسافرتی اعلام می‌نمایند اما به دلیل خارجی بودن شرکتهای هواپیمایی پیگیری ما نتیجه روشنی ندارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.