معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به محدودیت ایجاد شده، متاسفانه امسال امکان خدمت رسانی به زوار در مشهد مقدس و مسیرهای منتهی به این شهر وجود ندارد. امیدوارم مردم عزیز کشور نیز با درک شرایط موجود از سفر به مشهدمقدس خودداری کنند.

شرایط پذیرایی از زائران ایام پایانی ماه صفر فراهم نیست و هیچ خدماتی ارائه نخواهد شد/ مردم از سفر به مشهد خودداری کنند

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق براتی در خصوص نزدیک شدن به ایام اربعین و همچنین روزهای پایانی صفر و تلاش زوار برای حضور در مشهد در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین عنوان کرد: مقام معظم رهبری چندین بار تاکید کرده اند که هرگونه تصمیمی نسبت به برگزاری یا عدم برگزاری مراسمات مذهبی در ایام کرونا به عهده ستاد ملی مبارزه با کروناست و همه باید تابع این تصمیم باشند.

وی ادامه داد: مستحضر هستید که این ستاد با برپایی دسته جات پیاده روی مخالفت کرده است، لذا از برگزاری چنین مراسمی در ایام اربعین حسینی و روزهای پایانی صفر در مشهد ممانعت به عمل خواهد آمد. براین اساس هیچگونه خدمات و امکانات رفاهی به زوار ارائه نخواهد شد.

وی اظهار کرد: سالهای گذشته مراسم اربعین به صورت باشکوهی توسط بسیاری از هم میهنان که توفیق حضور در کربلا را پیدا نکرده بودند در مشهد برگزار می شد. همچنین در روزهای پایانی ماه صفر نیز زائران بسیاری رهسپار مشهد شده و برخی از کیلومترها دورتر با پای پیاده سعی می کردند خود را به حرم مطهر رضوی برسانند.

براتی افزود: به همین دلیل و به مرور زمان امکانات بسیار خوبی را توانسته بودیم در این شهر فراهم کنیم. حتی ۶۰ درصد از آن میزانی که به استان در جهت پذیرایی از زوار از لحاظ تعداد موکب ها، امکانات، میزان ورود زائر، اماکن اقامتی و... تکلیف شده بود بیشتر و فراتر تهیه و خدمات رسانی کرده بودیم.

وی یادآورشد: درسال گذشته در ایام پایانی ماه صفر حدود ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر زائر سواره به مشهد سفر کردند. همچنین حدود ۵۰۵ هزار زائر پیاده از ۲۱ استان کشور راهی این شهر مقدس شده بودند. لذا از نظر امکانات و تجهیزات و پذیرایی از زوار هیچ محدودیتی وجود نداشته و اکنون نیز از این بابت مشکلی نداریم.

وی با ذکر این نکته که شرایط امسال با سال گذشته بسیار تغییر کرده است و شاهد شیوع ویروس کرونا هستیم، تصریح کرد: با توجه به محدودیت ایجاد شده، متاسفانه امسال امکان خدمت رسانی به زوار در مشهد مقدس و مسیرهای منتهی به این شهر وجود ندارد. امیدوارم مردم عزیز کشور نیز با درک شرایط موجود از سفر به مشهدمقدس خودداری کنند.  

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: اگر زوار عزیزی بخواهند این شرایط را نادیده گرفته و به مشهد مراجعه نمایند هیچ خدماتی از قبیل، تسهیلات یا اماکن اقامتی و پذیرایی از زوار در این شهر و همچنین مسیرهای منتهی به مشهد به آنها تعلق نخواهد گرفت.

وی درخصوص تدابیر انجام شده برای جلوگیری از مسافرت به مشهد در ایام پایانی ماه صفر عنوان کرد: یکسری مکاتباتی با استانداری های دیگر استانهای کشور و همچنین فرمانداران شهرستان های خراسان رضوی صورت گرفته است تا اقداماتی و تمهیداتی در نظر بگیرند که از سفر زوار از مبدا و شهر خود به مشهد جلوگیری شود. امیدوارم مردم نیز همکاری های لازم را داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تقاضا دارم هم میهنان عزیز و متدین ایران همانطور که در محرم الحرام، توصیه های ستاد را به درستی و بسیار مناسب رعایت کردند، در این ایام نیز مسائل و محدودیت ها را مراعات نمایند. امیدوارم سال آینده با تغییر شرایط امکان پذیرایی از عاشقان خاندان عصمت و طهارت بویژه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) را داشته باشیم و با امکانات بیشتر وضعیت امسال را جبران نماییم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.