معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه از امروز واکسن آنفلوآنزا به صورت رایگان در اختیار گروه‌های هدف قرار می‌گیرد، گفت: ۵۴ هزار واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های حساس وارد خراسان رضوی شده است.

توزیع ۵۴ هزار واکسن آنفلوآنزا در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مهدی قلیان  با اعلام این خبر اظهار کرد: این تعداد واکسن آنفلوآنزا نسبت به سال گذشته که ۱۲ هزار واکسن بوده، افزایش چشمگیری داشته است. همچنین این واکسن برای شهرستان‌ها فرستاده شده و توزیع آن در روزهای چهارشنبه یا پنج‌شنبه انجام می‌شود.

وی افزود: گروه‌های هدف تعیین شده شامل مادران باردار ‌به‌خصوص مادرانی که چاقی طبیعی، دیابت و فشار خون بالا ناشی از بارداری دارند، بیماری‌های خاص مانند تالاسمی، هموفیلی،ام‌اس، دیالیزی‌ها،سرطانی‌ها و افرادی که پیوند کلیه‌ انجام می‌دهند، جانبازان بالای ۵۰ درصد و شیمیایی، برخی سالمندان و کودکان استثنایی مراکز بهزیستی و کارکنان مراکز بیمارستانی می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه برای بیماران حاد با هماهنگی معاونت درمان در بیمارستان‌های منتخب قائم، اکبر، منتصریه و برای کودکان در بیمارستان دکتر شیخ  توزیع واکسن‌ انجام می‌شود، ادامه داد: جانبازان می‌توانند به مراکزی که برای آنها تعیین خواهد شد، مراجعه کنند. تعداد این مراکز در مشهد پنج مورد و در شهرستان‌ها یک مرکزخواهد بود. همچنین زنان باردار باید به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.

قلیان گفت: از این تعداد حدود۶۰۰۰  واکسن آنفلوآنزا در بهزیستی، خانه سالمندان و مراکز نگهداری از کودکان معلول و عقب مانده ذهنی و همچنین حدود ۵۰۰۰ واکسن در زندان‌های سراسر استان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه «مردم از اینکه واکسن آنفلوآنزا را هنوز دریافت نکردند نگران و استرس نداشته باشند»، توصیه کرد: این واکسن شامل حال مردم عادی نمی‌شود و فقط متعلق به گروه‌های حساس است. تزریق واکسن آنفلوآنزا برای همه شهروندان ضروری نیست. افراد سالم نیازی به تزریق این واکسن ندارند. همین قدر که مردم به دلیل وجود بیماری کرونا اصول بهداشتی را رعایت می‌کنند، مطمئن باشند که تعداد مبتلایان به بیماری آنفلوآنزا نیز کاهش خواهد یافت.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.