سرپرست فرمانداری سبزوار گفت: مناسب سازی فضاهای اداری، محیط شهری، معابر اصلی و حوزه حمل و نقل عمومی شهر سبزوار برای استفاده توانجویان مطلوب نیست.

مناسب‌سازی معابر سبزوار برای توانجویان مطلوب نیست

به گزارش قدس آنلاین، حسین شاد  در نشست مناسب سازی معابر سبزوار افزود: با وجود اقدامات انجام شده در موضوع مناسب سازی معابر، دستگاه‌های اجرایی باید نگاه ویژه‌تری در این حوزه داشته باشند.
وی با اشاره به افزایش جمعیت سالمند کشور طی سال‌های آینده اضافه کرد: شاید در طرح‌های جدید شهری و دولتی مناسب سازی نیز چون سایر پیوست ها لحاظ شود.
سرپرست فرمانداری سبزوار گفت: مسوولان دستگاه‌های اجرایی بخشی از اعتبارات خود را صرف مناسب سازی فضاهای اداری کنند و همچنین مصوبات ستاد پیگیری مناسب سازی را جدی بگیرند.

شاد با اشاره به این که مناسب‌سازی مبلمان شهری، اماکن، معابر عمومی و پارک‌ها برای تسهیل در رفت و آمد معلولان اقدامی ضروری است افزود: باید در یک خیابان یا مکانی در شهر سبزوار تمامی ضوابط مناسب سازی رعایت شود و به الگویی برای سایر مکان‌ها تبدیل شود.   

رییس اداره بهزیستی سبزوار نیز گفت: خدمت رسانی به گروههای مختلف دارای معلولیت و توسعه برنامه‌های توانبخشی و توانمندسازی متناسب با نیازهای روز جامعه از مهمترین اولویت‌های سازمان بهزیستی برای تحقق سلامت و رفاه اجتماعی است.
مرضیه کسرایی فر افزود: برقراری مستمری ماهیانه و افزایش هدفمندی یارانه برای معلولان در نوبت دریافت خدمات مستمری یکی از اولویت های سازمان بهزیستی است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.