پیش‌دبستانی در بستر فضای مجازی با هدف جذب حداکثری کودکان ۵ سال تمام در دوره پیش‌دبستانی از ۱۹ مهر ماه به‌صورت رایگان کار خود را آغاز می‌کند.

آغاز فعالیت "پیش‌دبستانی مجازی" از ۱۹ مهر ماه به‌صورت رایگان

قدس آنلاین: پیش دبستانی در بستر فضای مجازی برای تحت پوشش قرار دادن تمام نوآموزانی که در سال تحصیلی جاری باید به دوره پیش دبستانی می‌رفتند از ۱۹ مهر ماه به‌صورت رسمی کار خود را آغاز خواهد کرد.

هدف از ایجاد پیش‌دبستانی مجازی که طبق گفته‌های مسئولان وزارت آموزش و پرورش به‌صورت رایگان بوده عبارت است از: جذب و حضور حداکثری نوآموزان در سیستم آموزشی و پرورشی کشور، ایجاد وحدت رویه و توسعه عدالت آموزشی برای تمام نوآموزان به صورت رایگان و غیر حضوری، رشد همه جانبه کودکی و یادگیری پیش نیازهای ورود به دبستان از طریق آموزش والدین و نوآموزان با توجه به شرایط موجود.

در دستورالعمل مربوط به فعالیت پیش‌دبستانی مجازی آمده است:

به منظور استمرار و تکمیل برنامه‌های آموزشی و پرورشی نوآموزان دوره پیش‌دبستانی و استفاده بهینه از فرصت شبکه آموزشی دانش آموز شاد و مدرسه تلویزیونی ایران در سال تحصیلی علاوه بر فرصتهای ایجاد شده در مدارس غیر دولتی، پیش دبستانی‌های مجازی به صورت رایگان برای پوشش حداکثری نوآموزان این دوره تاسیس می‌شود.

آموزش و پرورش استان‌ها این وظایف را بر عهده دارند: تشکیل کارگروه استانی برای برنامه‌ریزی، اقدام و پایش مستمر و مداوم روند اجرای طرح و تداوم جریان آموزش در سطح مناطق، شناسایی نوآموزان گروه سنی جامعه هدف استان به تفکیک مناطق بر اساس آمار اسمی ارسالی، اطلاع رسانی جهت ترغیب و مراجعه والدین برای ثبت‌نام، آموزش غیرحضوری نوآموزان به صورت رایگان، راه‌اندازی کانال‌های آموزش و یادگیری نوآموزان پیش دبستانی در شبکه شاد و تولید و بارگذاری محتوای آموزشی برای تمام مناطق استان، تهیه و توزیع بسته‌های آموزشی ویژه نوآموزان فاقد دسترسی به صدا و سیما و شبکه شاد، هماهنگی با صدا و سیمای استانی برای اطلاع‌رسانی، تولید و پخش برنامه‌های آموزش غیرحضوری، محلی و بومی ویژه نوآموزان پیش دبستانی استان.

شرایط ثبت نام

پیش‌دبستانی غیرحضوری فقط گروه هدف کودکان ۵ سال تمام را در بر می‌گیرد.

ثبت‌نام نوآموزان پیش‌دبستانی با محوریت منطقه به‌صورت رایگان صورت می‌گیرد.

تولید و ارائه محتوا

محتوای پیش‌دبستانی مجازی غالباً به‌صورت الکترونیکی در چارچوب راهنمای  برنامه درسی مصوب دوره پیش‌دبستانی و به دو صورت ملی و استانی تهیه می‌شود.

تولید محتوای الکترونیکی در سطح ملی با دفتر پیش دبستانی و دبستانی معاونت آموزش ابتدایی و در سطح استانی با معاونت آموزش ابتدایی استان است.

محتوای الکترونیکی از طریق شبکه آموزش صدا و سیما، صدا و سیمای استان‌ها و کانال‌های آموزشی شبکه شاد ارائه می‌شود.

برای نوآموزان فاقد دسترسی به شبکه شاد یا تلویزیون، متناسب با منابع و امکانات استان و مشارکت رسانه بسته‌های یادگیری تولید و توزیع می‌شود.

فرآیند آموزش و یادگیری

آموزش و یادگیری نوآموزان پیش دبستانی تحت مدیریت مناطق آموزشی به صورت زیر انجام می‌شود:

آغاز فعالیت‌های آموزشی و یادگیری پیش دبستانی مجازی همزمان با هفته کودک در ۱۹ مهرماه در سراسر کشور.

ارائه آموزش‌های لازم به نوآموزان از طریق شبکه آموزش ،صدا و سیمای استان‌ها و شبکه شاد.

انجام فعالیت‌های آموزشی و پرورشی توسط نوآموزان با پشتیبانی و محوریت والدین و اعضای خانواده.

بارگذاری تولیدات آموزشی و پرورشی نوآموزان مانند نقاشی، کاردستی و... در کلاس‌های درسی مجازی توسط والدین.

نظارت بر فعالیت‌ها و تولیدات آموزشی و پرورشی نوآموزان و پیگیری از طریق ارتباط با خانواده‌ها توسط اعضای کارگروه منطقه و همچنین دانشجویان دانشگاه فرهنگیان برای گذراندن درس کارورزی و نیروهای مازاد و کسر ساعت دوره ابتدایی و ارائه بازخوردهای مستمر به آنان.

ارائه گواهی اتمام دوره برای نوآموزان شرکت‌کننده در پیش‌دبستانی مجازی.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.