مدیر شهرک صنعتی ماشین‌سازی و فناوریهای برتر از متولیان اجرای طرح عمرانی قطار سریع‌السیر مشهد- گلبهار- چناران خواست ایستگاهی برای رفت و آمد کارگران این شهرک ایجاد کند.

مطالبه یک شهرک صنعتی برای ساخت ایستگاه در مسیر قطار مشهد-گلبهار

به گزارش قدس آنلاین، محمد خوشحال گویا  گفت: در طرح قطار سریع السیر مشهد-گلبهار- چناران دو ایستگاه در ابتدا و انتها دیده شده است و در صورت بهره‌برداری از این طرح، کارگران برای سوار شدن به قطار مجبور به طی مسافتی به نسبت طولانی خواهند بود.

وی ادامه داد: ایستگاهی برای سوار شدن کارکنان این شهرک پیش بینی نشده است و در زمان بهره برداری از این طرح مشکلات زیادی برای آنان به وجود خواهد آمد.

مدیر شهرک صنعتی ماشین‌سازی و فناوریهای برتر گفت: بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی با اشتغالزایی برای بیش از ۶ هزار نفر در ۱۶۰ هکتار زمین این شهرک مستقر شده‌اند که در صورت توسعه صنعتی ظرفیت اشتغالزایی شهرک ماشین سازی به بیش از ۲۰ هزار نفر خواهد رسید.

خوشحال افزود: بیش از ۲۵ درصد از کارکنان این شهرک صنعتی اهل گلبهار هستند و هر روز برای آمدن به این شهرک متحمل طی مسیری به نسبت طولانی و عبور از جاده ای شلوغ و پرترافیک می‌شوند.

وی ادامه داد: راه افتادن قطار سریع السیر مشهد- گلبهار- چناران مسیر رفت و آمد برای کارکنان شهرک صنعتی ماشین سازی را کوتاه‌تر و آسان‌تر خواهد کرد اما این مهم در صورتی میسر خواهد بود که ایستگاهی در نزدیکی این شهرک پیش بینی شود لذا هم اینک که زیرساختهای قطار سریع السیر مشهد- گلبهار در حال اجرا است محلی برای استقرار ایستگاه قطار در نزدیکی این شهرک پیش بینی شود که اجرای این بخش به اشتغالزایی بیشتر در این شهرک کمک شایانی خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار نیزدر خصوص مطالبه شهرک صنعتی ماشین سازی گفت: قطار سریع السیر مشهد- گلبهار- چناران از نوع قطارهای پرسرعتی است که از نظر فنی یک ایستگاه ابتدایی و یک ایستگاه در انتهای مسیر خود دارد.

هومن گریوانی افزود: اگر این قطار سریع السیر که ۱۶۰ کیلومتر در ساعت سرعت دارد بخواهد در ایستگاه‌های متعدد توقف کند، استهلاک آن افزایش می‌یابد و از نظر فنی دچار مشکل می‌شود.

وی اضافه کرد: با این حال با توجه به تاکید استاندار خراسان رضوی برای  رفاه حال مردم و شاغلان شهرک صنعتی ماشین سازی، یک ایستگاه در طراحی مسیر قطار بین ورزشگاه ثامن و شهرک صنعتی در نظر گرفته شد تا جوابگوی نیاز هر دو حوزه باشد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار گفت: در مجموع قطار سریع السیر مشهد-گلبهار- چناران چهار ایستگاه شامل دو مورد در ابتدا و انتها و دو ایستگاه در بین مسیر خواهد داشت.

گریوانی درباره پیشرفت طرح قطار سریع السیر مشهد- گلبهار – چناران افزود: تحریم‌های ظالمانه باعث عدم برقراری فاینانس این طرح شد و سرعت اجرا را به لحاظ خرید تجهیزات ضعیف کرده است.

وی ادامه داد: با این حال پیشرفت طرح قطار سریع السیر مشهد- گلبهار- چناران در بخش اجرای ابنیه فنی و زیرسازی ۷۰ درصد است و ساخت تونل و اتصال این مسیر ریلی به خط یک قطار شهری مشهد در ورودی طرقبه آغاز شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.