رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار طرح تأمین کالاهای اساسی رقمی به سقف بودجه اضافه نمی‌کند و در اصل نوعی جابه‌جایی در یارانه‌های مختلفی که دولت می‌پردازد، انجام می‌شود.

اعتبار طرح تأمین کالاهای اساسی رقمی به سقف بودجه اضافه نمی‌کند

قدس آنلاین؛ حمیدرضا حاجی‌بابایی در برنامه تیتر امشب گفت: طرح تأمین کالای اساسی در بیش از ۲۰ جلسه کارشناسی با حضور دستگاه‌های مختلف بررسی شده است تا بتوانیم آن را به‌نحوی اجرا کنیم که هم ساختار بودجه تغییر نکند هم تورم ایجاد نشود و هم بتوانیم به اقشار ضعیف و متوسط کمک کنیم.

وی تصریح کرد: اعتبار طرح تأمین کالاهای اساسی، رقمی به سقف بودجه اضافه نمی‌کند و در اصل نوعی جابه‌جایی در یارانه‌های مختلفی که دولت می‌پردازد، انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در این طرح از دولت خواسته می‌شود که ۱۵۰هزار میلیارد تومانی را که به‌عنوان یارانه به جاهای مختلف اختصاص می‌دهد، برای طرح تأمین کالاهای اساسی تخصیص دهد.

وی درباره چگونگی محاسبه رقم ۳۰هزار میلیارد تومان برای پرداخت سبد کالاهای اساسی ابراز کرد: در سال ۹۵ نیز سبد کالایی در نظر گرفته شد برای کالاهایی از جمله گوشت، روغن، شکر و... که رقمی حدود ۵۰هزار تومان به دست آمد که اکنون این رقم برای امسال ۱۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: بر این اساس اگر بخواهیم به ۲۰ میلیون نفر از دهک‌های پایین جامعه از اول مهر سبد کالا پرداخت کنیم به‌ازای هر نفر باید ۱۲۰ هزار تومان به‌مدت ۶ ماه بپردازیم و برای ۴۰ میلیون نفر دیگر نیز همین رقم در نظر گرفته می‌شود، اما نیمی از آن را دولت می‌پردازد و نیم دیگر را خودشان باید پرداخت کنند.

وی گفت: مجموع این ارقام بیش از ۳۰هزار میلیارد تومان شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه هم با بیان این که دولت مکلف به حمایت از اقشار ضعیف و تأمین کالاهای اساسی برای آنهاست، گفت: هم‌اکنون در بسیاری از کشورها در جنوب شرق آسیا و خود آمریکا این نوع کمک‌ها وجود دارد و هیچ پولی هم خلق نمی‌شود که بخواهد تورم ایجاد کند.

محسن زنگنه افزود: در شرایط فعلی هیچ اشکالی ندارد که دولت اموالی را بفروشد و آن را صرف کمک به مردم و حقوق‌بگیران کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.