یزد - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم گفت: انتقال آب چاه‌های کشاورزی به اراضی غیر ممنوع بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و عدم تمکین به قانون، در این زمینه برخورد خواهد شد.

برخورد قانونی با متخلفین انتقال آب به اراضی غیر

به گزارش قدس انلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری  استان ،سید جمال الدین طباطبایی در این رابطه اظهارداشت: در راستای حفاظت از منابع آبی و پاسداری و صیانت از حقوق عامه، متخلفین انتقال آب به اراضی غیر شناسایی شده و در این خصوص اخطاریه های لازم برای آنها صادر و ابلاغ شد.

وی با اشاره به بند ۲ اصل ۱۵۶ قانون اساسی، یکی از وظایف مهم دستگاه قضا را احیای حقوق عامه ذکر کرد و اظهار داشت: دادستانی با متعرضین به حقوق عمومی مقابله و برخورد جدی می کند.

طباطبایی تصریح کرد: انتقال غیرمجاز آب از چاه های کشاورزی به خارج از اراضی از مصادیق تخلف پروانه های بهره برداری و یکی از مهم ترین عوامل افت سطح آب در چاه ها، قنوات و چشمه های منطقه بوده و از تهدیدات آسیب رسان به عامه بهره برداران می باشد که تبعات آن غیرقابل جبران است.

این مسئول گفت: بهره برداران منابع آبی فقط مجاز به استفاده از آب استحصالی در محدوده اراضی مندرج در پروانه بهره برداری هستند و با توجه به اهداف و برنامه های طرح احیا و تعادل بخشی سفره های آب زیرزمینی، توسعه سطح زیرکشت و یا انتقال آب به خارج از اراضی مذکور ممنوع است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.