مدیر شبکه بهداشت و درمان و مجتمع آموزش عالی سلامت قوچان گفت: اگر بتوان ساخت بیمارستان جدید در این شهرستان را با کمک نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در بودجه سنواتی وزارت بهداشت مصوب کرد، می‌توان شاهد ساخت یک بیمارستان جدید با پیشنهاد ۳۲۰ تختخوابی بود.

ساخت بیمارستان جدید در قوچان نیازمند تصویب بودجه است

به گزارش قدس آنلاین، مدیر شبکه بهداشت و درمان و مجتمع آموزش عالی سلامت قوچان با اشاره به اصول وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر سطح‌بندی تخت‌های بیمارستانی برای هر شهرستان، اظهار کرد: این تعلق تخت بر اساس برنامه‌های توسعه ۵ ساله و شاخص‌های جمعیتی و رشد آن قابل‌ تغییر است.

داوود خوش‌شکن با تأکید بر اینکه بر اساس برنامه ۵ ساله ششم توسعه این شهرستان براساس سطح‌بندی وزارت بهداشت می‌تواند تا پایان ۱۴۰۱، نزدیک به ۴۰۰ تخت بیمارستانی داشته باشد، بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۱۹۲ تخت در بیمارستان‌های قوچان وجود دارد که می‌توانیم نزدیک به ۲۰۰ تخت دیگر داشته باشیم.

وی با یادآوری اینکه در گذشته مجوزی برای ایجاد بیمارستان ۱۲۸ تختخوابی به جایگزینی بیمارستان شهدا برای این شهرستان اخذ شده است، تصریح کرد: قطعاً قوچان نیاز به یک بیمارستان جدید دارد چون ظرفیت بیمارستان موسی بن جعفر(ع) کفایت درمان را نداشته و بیمارستان شهدا نیز فرسوده و مستهلک است، بنابراین ساخت یک بیمارستان جدید برای این شهرستان یک امر بدیهی تلقی می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان با اشاره به اینکه ۱۲۸ یا ۲۰۰ تختخوابی بودن ساخت بیمارستان جدید به رایزنی و جذب اعتبار بستگی دارد که نماینده قوچان در مجلس شورای اسلامی پیگیر این مسئله بوده و دستوراتی نیز اخذ شده است، گفت: فعلاً ساخت بیمارستان جدید به دلیل کمبود اعتبار در برنامه دولت نیست.

خوش‌شکن ادامه داد: اگر بتوان ساخت بیمارستان جدید در قوچان را با کمک نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در بودجه سنواتی مصوب کرد می‌توان شاهد ساخت یک بیمارستان جدید با پیشنهاد ۳۲۰ تختخوابی در سطح شهرستان بود تا علاوه بر پوشش قوچان به شهرهای کوچک دیگر نیز خدمات‌دهی بدهد.

وی تأکید کرد: بر اساس تحقیقات و بررسی‌های انجام شده و اقدامات کارشناسی، در این مسیر سه برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تعریف ‌شده که بلندمدت آن ساخت بیمارستان و میان‌مدت ساخت یک فضای درمانی ۵ هزار متری در بیمارستان شهدا است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان با بیان اینکه برای نظام سلامت این شهرستان در حوزه درمان یک برنامه کارشناسی و مبتنی بر اصول علمی و نگاه به مسائل مالی کشور تهیه‌ شده است، تصریح کرد: برای برنامه کوتاه‌مدت نیز حدود ۵ هزار و ۲۰۰ متر ساختمان به فضاهای درمانی این شهرستان با کمک خیرین باید افزوده شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.